کد خبر : 150351 تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

با عسل طبیعی چهره ای شاداب و زیبا داشته باشید..

با عسل طبیعی میتوانید زیبایی و جذابیت را به سادگی و ارزان به دست آورید. در این مطلب فواید و خواص عسل را برای پوست بیان میکنیم. ترکیب عسل با سیر امروزه در بسیاری از ماسک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن می‌توان برای برطرف کردن جوش‌های صورت استفاده …

با عسل طبیعی میتوانید زیبایی و جذابیت را به سادگی و ارزان به دست آورید. در این مطلب فواید و خواص عسل را برای پوست بیان میکنیم.

با عسل طبیعی چهره ای شاداب و زیبا داشته باشید..

ترکیب عسل با سیر امروزه در بسیاری از ماسک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن می‌توان برای برطرف کردن جوش‌های صورت استفاده کرد.

عسل و سیر برای پاکسازی پوست هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل خاصیت ضد باکتریایی آن می‌توان از آن برای برطرف کردن مشکلات پوستی استفاده کرد.

عسل و سیر می‌توانند عوامل باکتریایی که باعث ایجاد آکنه و لک روی پوست صورت می‌شوند را از بین ببرند و باعث شفافیت و شادابی پوست صورت شوند.

۱- عسل برای هر نوع پوستی حتی پوست‌های حساس مناسب است.

۲- عسل به عنوان یک عامل ضد باکتری و ضد قارچ عمل می‌کند، به همین خاطر به ضدعفونی کردن پوست کمک کرده و فرایند درمان آکنه را تسریع می‌بخشد. از بهترین روش‌های درمان آکنه، استفاده از عسل می‌باشد زیرا آلودگی‌های پوست را به سمت خود جذب کرده و بدین ترتیب آن را سم زدایی می‌کند. در واقع، عسل در تمام سنین پوست را پاکسازی کرده و در نتیجه شدیدا با آکنه مبارزه می‌کند.

پوست‌هایی که مستعد جوش زدن هستند، همیشه در معرض جوش قرار دارند. اینگونه افراد در هنگام ابتلا به جوش، به راحتی از دست آن رها  نمی‌شوند. یکی از بهترین روش‌های از بین بردن جوش، استفاده از ماسک عسل و دارچین است؛ بدین صورت که کمی‌عسل و پودر دارچین را بخوبی با هم ترکیب نمایید و سپس این ماسک عسل را به آرامی‌روی جوش‌های خود قرار دهید. این ماسک باید در تمام طول شب روی پوست شما بماند. صبح هنگام صورت خود را با آب ولرم بشویید.

۳- عسل حاوی بهترین آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد و بدین دلیل از بهترین راه‌های از بین بردن چین و چروک پوست محسوب می‌گردد زیرا رادیکال‌های آزاد را دور می‌سازد.

۴- عسل خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد و جزء بهترین مرطوب کننده‌های طبیعی پوست است

۵- از  بهترین روش‌های پاکسازی طبیعی پوست می‌توان به استفاده از عسل اشاره کرد. عسل، پوست را به شکل طبیعی پاکسازی کرده و آن را فوق العاده نرم می‌سازد. بدین منظور، عسل را به مقدار فراوان بر تمامی‌پوست صورت خود پخش کنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی آن بماند. سپس پوست خود را با آب ولرم و یک لیف پنبه ای فوق العاده نرم تمیز نمایید. پس از آن با یک مرطوب کننده مناسب، پوست خود را پوشش دهید. بعد از انجام این کار، پوست خود را درخشان و نرم خواهید یافت.

اگر به دنبال بهترین ماسک نرم کننده پوست هستید، ماسک عسل، بهترین ماسک پوست می‌باشد و چنانچه می‌خواهید پوست خود را بهبود بخشید، از این ماسک هفته ای ۳ بار استفاده کنید.

۱- ماسک عسل:

عسل خالص را روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید که مدتی روی پوست‌تان باشد تا زمانیکه خشک شود. تقریبا پانزده دقیقه برای خشک شدن عسل برروی پوستتان کافی است. وقتی که خشک شد صورتتان را با آب گرم بشویید.

۲- پوستی روشن با حمام عسل:

برای رطوبت، نرمی‌و داشتن پوستی روشن، در حمام بعدی‌تان از یک شیشه عسل استفاده کنید. عسل را به پوستتان بمالید و برای مطمئن شدن از خشک شدن عسل برروی پوست از دست‌تان کمک بگیرید، در این حالت با اینکه عسل پوست شما را چسبناک کرده است اما به نرمی‌و راحتی دست شما روی پوست‌تان حرکت می‌کند. سپس بدنتان را با آب بشویید. نتیجه این کار گردش خون عالی، زیبایی و روشنی پوست خواهد بود.

۳- وان عسل:

برای خوش بویی و نرمی‌پوست‌تان، یک چهارم تا یک دوم فنجان عسل به آب وان اضافه کنید.

۴- ماساژعسل:

یک قاشق چای خوری عسل به همراه کمی‌پودر بادام را در کف دستان مخلوط کنید و به آرامی‌روی صورت‌تان بمالید. سپس این معجون عسل و بادام را با آب گرم بشویید.

۵- تمیز‌کننده روزانه صورت:

مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل با پودر شیر تهیه کنید، از این محلول به عنوان تمیزکننده مواد آرایش و زدودن کثیفی پوست صورت می‌توانید استفاده کنید و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

۸- جوهرپوست:

برای سفتی، نرمی‌و مرطوب بودن پوست‌تان می‌توانید مخلوطی از هسته پوست گرفته شده یک سیب و یک قاشق سوپخوری عسل که در ماشین مخلوط کن تهیه کرده‌اید استفاده کنید.آنقدر مخلوط عسل را هم بزنید تا نرم شود و به آرامی‌روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید برای پانزده دقیقه باقی بماند. بعد پانزده دقیقه مخلوط عسل روی صورتتان را با آب گرم بشویید.

با نکات زیبایی گفته شده در بالا می‌توانید محصولات زیبایی سودمندی را در منزل تهیه کنید. عسل یک محصول فوق‌العاده در زیبایی است چراکه شامل آنزیم‌ها، ویتامین‌ها، و موادمعدنی زیادی است. برای تهیه محصولات زیبایی ابتدا مطمئن شوید عسل خریداری شده‌تان صددرصد خالص باشد.

ماسک برای پوست‌های چرب

مواد لازم:
۱- یک قاشق غذاخوری عسل
۲-آرد چاودار یک قاشق
۳-سفیده تخم مرغ یک عدد
۴-آبلیمو به اندازه یک عدد لیمو معمولی

طریقه مصرف:
مواد فوق را با هم مخلوط کرده و مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه روی پوست بگذاریدتا منافذ پوست را تنگ نموده و قوام پوست را بهتر نماید. (با عسل و سفیده تخم مرغ هم میتوانید این کار را انجام دهید)

ماسک پاک کننده و ترمیم کننده منافذ پوست

مواد اولیه:

دو قاشق غذا خوری عسل

یک قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ

طرز تهیه و مصرف

مواد فوق را مخلوط کرده صورت را آماده نماییدو ماسک فوق را با دست به مدت ۳ دقیقه به صورت ماساژ دهیدنیم ساعت استراحت نموده سپس صورت را با آب ولرم شسته و کرم مرطوب کننده مصرف کنید می‌توانید هفته ای دو مرتبه از این کرم استفاده کنید.

این ماسک سلولهای مرده و چروک را از صورت دور می‌نماید و همچنین برای پوست‌های خشک و خشن مناسب است .  خانمها در هر سنی می‌توانند از این ماسک استفاده کنند

ماسک تخم‌مرغ و عسل

برای تهیه این ماسک سفیده تخم‌مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و قبل از خواب روی صورت بمالید. اجازه بدهید ماسک روی صورتتان خشک شود. بعد آن را با آب ولرم بشویید. سفیده تخم‌مرغ محرک سلول‌های پوستی و افزایش‌دهنده جریان خون است و تاثیرات آن در تسریع بهبود زخم‌های پوستی و سوختگی به اثبات رسیده است.

 
ماسک عسل

یک قاشق غذاخوری عسل را با شیرخشک و سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنید و به کمک یک دستمال روی صورت قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه می‌توانید آن را بشویید. این ماسک مخصوصا برای افرادی که پوست خشکی دارند مناسب است و انجام آن هر ۲ هفته یکبار توصیه می‌شود.

ماسک خیار ، عسل و لیمو ترش

 
مواد اولیه:

خیار

دو عدد لیمو ترش

رنده پوست لیمو

یک قاشق عسل

طرز تهیه و مصرف

خیار را با پوست رنده کنید . دو عدد لیمو ترش را درون آن بچکانید و یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید . می‌توان از رنده شده ی پوست لیمو هم در ماسک استفاده کرد . خیار باعث سفتی پوست و جلوگیری از افتادگی ، خنک کنندگی و کاهش چین و چروک می‌شود .

ماسک موز و عسل

مواد اولیه:

موز

دو قاشق عسل

یک قاشق پودر جوانه گندم

طرز تهیه و مصرف

مخلوط موز له شده و دو قاشق عسل ، ماسک بسیار مناسبی جهت پوست‌های خشک است . در زمستان که دست‌ها نیز اغلب پوسته پوسته و خشک می‌شوند می‌توانید از این ماسک برای دستان استفاده کنید . همچنین اضافه کردن یک قاشق پودر جوانه ی گندم به این ماسک اثر آن را بیشتر خواهد کرد .

 
طریقه استفاده عسل در ماسکهای زیبایی

ماسکهای زیبایی برای پاک کردن پوست و تقویت استفاده می‌شود.شاید تا به حال از خواص عسل زیاد شنیده باشید . منظورم خواص خوراکی و مزایای تغذیه ای آن نیست . بد نیست بدانید عسل اثرات معجزه آسایی بر پوست دارد . معمولا در دستور ماسک‌های مختلفی که برای صورت توصیه می‌شود ، عسل هم وجود دارد . درست است که در هنگام استفاده پوست چسبناک و غیر قابل تحمل می‌شود ، اما شادابی و تمیزی که بعد از شست و شو به جای می‌ماند ، شما را وسوسه می‌کند تا باز هم از آن استفاده کنید . اصولا سالم ترین ماسک‌های صورت آنهایی هستند که در منزل و توسط خود شما تهیه می‌شوند .

چرا که در تهیه آنها از مواد صد در صد طبیعی و بدون هیچ ماده ی افزودنی استفاده می‌کنید . قبل از گذاشتن ماسک روی صورت باید کاملا بقایای کرم‌ها و مواد آرایشی را با پنبه ی آغشته به ماده ی پاک کننده از صورت خود پاک کنید . سپس پوست صورتتان را با آب ولرم و صابون بشویید و ماسک را به صورت دورانی با حرکات دست از اطراف بینی و لب به سمت گونه‌ها بزنید . همچنین پیشانی و چانه را نیز با ماسک بپوشانید . اطراف چشم و لب‌ها را خالی نگه دارید . اگر ماسک بعد از ۲۰-۱۵ دقیقه اثرات خود را گذاشته و باید شسته شود ، به آرامی‌مواد را با آب ولرم از صورت خود پاک کنید .

مطلقا به هنگام پاک کردن ماسک از صابون استفاده نکنید . می‌توانید در هنگامی‌که ماسک بر صورت دارید ، ورزش‌های آرام بخش یا حرکات یوگا انجام دهید . شادابی و لطافت پوست همراه با آرامش روحی ارمغان این ۳۰ دقیقه برای شماست

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پوست و مو ، سبک زندگی بازدید 467 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php