کد خبر : 162114 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

با این روش ها اتاق خوابی شیک داشته باشید!!!

آیا تا کنون در اتاق خوابی بوده اید که همه چیز در آن عالی باشد؟ می دانید دلیل آن چیست؟ در یک کلام طراحی ساده و کاربردی. اما بدانید خلق یک طراحی ساده سخت تر از آن چیزیست که تصورش را می کنید – مخصوصا در اتاق خواب. زیرا همه …

آیا تا کنون در اتاق خوابی بوده اید که همه چیز در آن عالی باشد؟ می دانید دلیل آن چیست؟ در یک کلام طراحی ساده و کاربردی. اما بدانید خلق یک طراحی ساده سخت تر از آن چیزیست که تصورش را می کنید – مخصوصا در اتاق خواب. زیرا همه ی اتاق خواب ها دارای عنصر مشترک تختخواب هستند که فضای زیادی را اشغال می کند و مکان وسایل دیگر را تعیین می کند. با این وجود وقتی می خواهید دکوراسیون اتاق خواب تان را طراحی کنید، می توانید فضاهایی ایجاد کنید که هم زیبا باشند هم کاربردی.

یکی از اولین گام هایی که شما را به یک اتاق خواب ایده آل می رساند، یک برنامه ریزی فضایی مناسب است. در اینجا ۷ نکته ای که بهتر است در طراحی معماری و دکوراسیون اتاق خواب مورد توجه قرار دهید را یادآوری می کند:

 با این روش ها اتاق خوابی شیک داشته باشید!!!

سعی کنید مسیر حرکت را در یک سمت اتاق قرار دهید

۱. سیرکولاسیون حرکتی ساده در اتاق خواب
سعی کنید مسیر حرکت (سیرکولاسیون حرکتی) را در یک سمت اتاق قرار دهید. هتل ها معمولا این کار را می کنند، به همین دلیل پلان اتاق خواب در اکثر آنها شبیه به هم است. این پلان ها ساده و بسیار کاربردی هستند.

 با این روش ها اتاق خوابی شیک داشته باشید!!!

مسیر حرکتی در اتاق خواب هایی که سرویس بهداشتی دارند یا به بیرون راه دارند، پیچیده تر است

سیرکولاسیون حرکتی در اتاق خواب هایی که دارای سرویس بهداشتی هستند یا به فضای بیرونی راه دارند، کمی پیچیده تر است.

  با این روش ها اتاق خوابی شیک داشته باشید!!!

برای صرفه جویی در فضا، به محل قرار دادن سرویس بهداشتی و کمد و اتاق لباس توجه کنید

برای صرفه جویی در فضا، به محل قرار دادن سرویس بهداشتی و کمد و اتاق لباس توجه کنید. اتاق هایی که در آنها دسترسی به سرویس بهداشتی و اتاق لباس قبل از فضای خواب است، به راهروی طولانی تری نیاز دارند (پلان سمت چپ). اگر دسترسی به این فضاها از بخش خواب است، به راهرو نیازی نیست و در عوض شما باید سیرکولاسیون حرکتی را در فضای اتاق خواب ایجاد کنید تا بزرگ تر نیز به نظر برسد (پلان سمت راست).

  با این روش ها اتاق خوابی شیک داشته باشید!!!

سعی کنید از طرح هایی استفاده کنید که بر چشم انداز تأکید می کنند

۲. به چشم انداز اتاق خواب تان توجه کنید!
یک اتاق خواب با چشم اندازی به بیرون همواره زیباتر به نظر می رسد. اگر در حال طراحی یا بازسازی دکوراسیون اتاق خواب تان هستید، سعی کنید از طرح هایی استفاده کنید که بر چشم انداز تأکید می کنند – چه چشم انداز شما یک دریاچه ی خیره کننده باشد چه حیاط ساده ی منزل تان.

  با این روش ها اتاق خوابی شیک داشته باشید!!!

اتاق خواب طوری طراحی شود که وقتی درب آن را باز می گذارید به فضای اتاق دید نداشته باشد

۳. به حفظ حریم خصوصی اتاق خواب تان اهمیت بدهید!
بهتر است اتاق خواب طوری طراحی شود که وقتی درب آن را باز می گذارید از بیرون به فضای خصوصی اتاق دید نداشته باشد. در این نمونه، یک راهرو کوچک بخش خواب را از بخش خانوادگی جدا می کند.

  با این روش ها اتاق خوابی شیک داشته باشید!!!

اتصال اتاق خواب به فضای بیرونی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب بسیار تاثیر گذار است

۴. اتاق خواب را به فضاهای بیرونی وصل کنید!
با وجودی که در همه ی آب و هواها امکان چنین کاری نیست، ارتباط اتاق خواب با فضای بیرونی یک راه حل بسیار خوب برای بزرگ تر نشان دادن فضا و آوردن نور طبیعی به فضای داخلی اتاق است. اگر اتاق خواب تان در طبقه ی همکف به حیاط یا در طبقات بالاتر به تراس متصل است، درب های فرانسوی گزینه های خوبی برای این اتصال ها هستند.

  با این روش ها اتاق خوابی شیک داشته باشید!!!

در اتاق های خواب معمولا دیوار پشت تختخواب، کمد لباس، میز پاتختی، تلویزیون، صندلی و میز وجود دارد

۵. به چیدمان مبلمان اتاق خواب تان توجه کنید!
معماری اتاق خواب شما باید مبلمان را نیز در بر بگیرد. در اتاق های خواب معمولا دیوار پشت تختخواب، کمد لباس، میز پاتختی، تلویزیون، صندلی و میز وجود دارد. در طراحی اتاق خواب تان دقت کنید که در کنار تختخواب فضای کافی برای میزهای پاتختی باشد و سیرکولاسیون حرکتی طوری باشد که به سه وجه تشک تان دسترسی داشته باشید.

قرار دادن اتاق خواب در گوشه ی منزل تان، پنجره در دو دیوار یا بیشتر را برای شما فراهم می کند

۶. نور و تهویه را در اتاق خواب تان افزایش دهید!
قرار دادن اتاق خواب در گوشه ی منزل تان، امکان تعبیه ی پنجره در دو دیوار یا بیشتر را برای شما فراهم می کند. با این کار، تهویه ی اتاق بهتر صورت می گیرد و اتاق از نور بیشتر و متعادل تری برخوردار می شود.

  با این روش ها اتاق خوابی شیک داشته باشید!!!

برای طراحی اتاق خواب وقت بیشتری صرف کنید تا به طرحی مفیدتر و کاراتر دست یابید

۷. برای طراحی اتاق خواب تان زمان بگذارید!
یک طراحی خوب زمانی اتفاق می افتد که متناسب با سبک زندگی شما برنامه ریزی شود.  بنابراین برای آن وقت بیشتری صرف کنید تا به طرحی مفیدتر و کاراتر دست یابید.

در حقیقت یک طراحی عالی الزاما به این معنی نیست که فضا پیچیده و گران باشد

در حقیقت یک طراحی عالی الزاما به این معنی نیست که فضا پیچیده و گران باشد. فضایی که کاربردی تر، کم هزینه تر در ساخت و نیازمند نگهداری کمتر باشد، نمونه ای از یک طراحی خوب است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : دکراسیون منزل ، زناشویی بازدید 377 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php