کد خبر : 186687 تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

بازیگر معروف هری پاتر درگذشت + عکس

بازیگر معروف هری پاتر درگذشت آلن ریکمن بازیگر مشهور نقش پروفسورهای خبیث فیلمهای هالیوودی و فیلم‌هایی مانند «هری پاتر»، «جان سخت» و «حقیقاً، دیوانه‌وار، عمیقاً» در ۶۹ سالگی درگذشت.ناگفته نماند به گزارش پارس ناز این بازیگر برنده جایزه امی و گلدن گلوب مدت زیادی با سرطان جنگید ولی عاقبت تسلیم …

بازیگر معروف هری پاتر درگذشت + عکس

بازیگر معروف هری پاتر درگذشت

آلن ریکمن بازیگر مشهور نقش پروفسورهای خبیث فیلمهای هالیوودی و فیلم‌هایی مانند «هری پاتر»، «جان سخت» و «حقیقاً، دیوانه‌وار، عمیقاً» در ۶۹ سالگی درگذشت.ناگفته نماند به گزارش پارس ناز این بازیگر برنده جایزه امی و گلدن گلوب مدت زیادی با سرطان جنگید ولی عاقبت تسلیم شد. نماینده‌ی او خبر درگذشتش را تائید کرده است.

او به دلیل بازی در نقش‌ کاراکترهایی مانند پروفسور اسنیپ در «هری پاتر» و هانس گروبر در «جان سخت» یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای بریتانیا محسوب می‌شد.ریکمن برای بازی نقش کلانتر ناتینگهام در فیلم «رابین هود» برنده جایزه بفتا شده بود.

بازیگر معروف هری پاتر درگذشت + عکس

خانواده‌ی این بازیگر در بیانیه‌ای ضمن تائید خبر درگذشت او گفتند : «آلن ریکمن بازیگر و کارگردان سینما در ۶۹ سالگی بر اثر بیماری سرطان درگذشت. خانواده و دوستانش هنگام مرگ بر بالینش حضور داشتند.»از دیگر آثار این بازیگر سرشناس می‌توان به «عقل و احساس» و «مایکل کالینز» اشاره کرد که برای هر دو فیلم نامزد جایزه بفتا شد.

“همه آلن را دوست داشتند. او همیشه شاد و سرگرم کننده و بسیار خنده دار بود ” بازیگر کهنه کار انگلیسی مایکل گمبون رادیو بی بی سی گفت. ” او به خوبی صحبت میکرد وبسیار باهوش بود، او نمایشنامه نویس بزرگ و کارگردانی ماهر بود. بنابراین یک مرد واقعی را در تئاتر از دست دادیم.”

روزنامه گاردین گفت ریکمن همیشه از لحاظ سیاسی فعال با حزب کارگر از جناح چپ موافق بود.اد میلیبند، رهبر سابق حزب کارگر در توییترش به درگذشت این بازیگر واکنش نشان داده و گفت:”واقعا غم انگیز است. آلن ریکمن. بازیگر درخشان، عمیقا انسان بزرگی بود. قلب من برای همسرش ریما و خانواده اش غمگین و متاسف است،”

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار سینما ، مجله خبری بازدید 850 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php