کد خبر : 262419 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

بازدید از موزه استالین، تجربه‌ای بی‌نظیر در سفر به تفلیس

بازدید از موزه استالین، تجربه‌ای بی‌نظیر در سفر به تفلیس یکی از اماکنی که در همراهی با تور تفلیس قادر به دیدن آن خواهید بود، موزه استالین است که به ویژه برای علاقه‌مندان به موزه و تاریخ می‌تواند بسیار جالب، آموزنده و سرگرم کننده باشد. حتماً تا به حال نام …

بازدید از موزه استالین، تجربه‌ای بی‌نظیر در سفر به تفلیس

بازدید از موزه استالین، تجربه‌ای بی‌نظیر در سفر به تفلیس

یکی از اماکنی که در همراهی با تور تفلیس قادر به دیدن آن خواهید بود، موزه استالین است که به ویژه برای علاقه‌مندان به موزه و تاریخ می‌تواند بسیار جالب، آموزنده و سرگرم کننده باشد.

حتماً تا به حال نام استالین، رهبر شوروی سابق و فرمانده ارتش سرخ در جنگ جهانی دوم را شنیده‌اید، اما شاید تاکنون نمی‌دانستید که او اصالتاً اهل کشور گرجستان بوده، در این کشور متولد شده، و تا سن چهار سالگی، در زادگاهش، شهر گوری گرجستان (شهری کوچک واقع در ۶۸ کیلومتری تفلیس و در شمال غربی آن) زندگی می‌کرده است.

زمان تأسیس موزه

به گزارش سفر باتو ، این موزه در تور تفلیس ارزان چهار سال پس از مرگ استالین در کنار خانه محقر پدری او در میدان مرکزی شهر گوری دایر شد. (استالین در سال ۱۹۵۳ درگذشت و در سال ۱۹۵۷ موزه برپا شد.) در سال ۱۹۸۹ و همزمان با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی این موزه نیز تعطیل شد و پس از سال‌ها، در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک جاذبه توریستی و گردشگری مجدداً بازگشایی گردید. مجسمه‌ای از استالین نیز در داخل میدانی که موزه در آن واقع است (میدان مرکزی شهر گوری) وجود داشت که در سال ۲۰۱۰ از آن جا برداشته شد.

زندگی استالین

از قضا این دیکتاتور بزرگ تاریخ، زندگی سختی را هم گذرانیده است. چه در دوران کودکی، که از خانواده‌ای مستضعف بود، و پدری داشت که دائماً او و مادرش را کتک می‌زد، و بالاخره روزی آن‌ها را تنها گذاشت و برای همیشه رهایشان کرد، و چه در بزرگسالی که بارها به دلیل فعالیت‌های دین ستیزانه‌اش به زندان افتاد، و همسرش را در حالی که بیش از چهار سال از آغاز زندگی مشترکش با او نگذشته بود از دست داد و پسرش نیز در طی جنگ جهانی دوم به دست آلمانی‌ها به اسارت درآمد و سرانجام توسط آنان کشته شد. بنابراین بعید نیست که ویژگی‌های منفی شخصیتی وی تا حدودی تحت تأثیر همین عوامل بوده باشد.

در هر صورت با این که این موزه یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شهر گوری است، و حتی در موارد بسیاری این شهر را نام شهر استالین می‌شناسند، با این وجود، استالین وجهه خوبی نزد همشهریانش ندارد و به عنوان یک فرد ظالم و منفور در ذهن آن‌ها جای گرفته است که ظلم و ستم بسیاری به مردم این کشور روا داشته و هموطنانش را به خاک و خون کشیده است.

آن چه در سفر با تور گرجستان در این موزه خواهیم دید

موزه استالین  در تور تفلیس ارزان در واقع روایتگر سال‌های مختلف زندگی این دیکتاتور مشهور و ظالم تاریخ است. به طور کلی این موزه فعالیت‌های استالین در دوران مختلف زندگی (حتی نامه‌هایی که توسط او نگاشته شده) و اشیای متعلق به وی را در معرض نمایش قرار می‌دهد.

در بدو ورود به موزه بر زمینی پوشانده شده از سنگ‌های مرمر قدم خواهیم گذاشت که فرش قرمزی بر آن گسترانیده شده، و مجسمه استالین نیز در مقابل پنجره شیشه‌ای رنگ‌آمیزی شده‌ای خودنمایی می‌کند. بعید نیست که در ابتدا حال و هوای یک کلیسا یا یکی از اماکن مذهبی برای ما تداعی شود. غرفه بلیط فروشی به صورت پنجره‌ای کوچک در گوشه سالن قرار دارد، و سپس سالن‌ها و اتاق‌های مختلفی برای بازدید انتظار ما را می‌کشند که هر کدام به جنبه‌ای از زندگی این دیکتاتور مشهور تاریخ پرداخته‌اند. این سالن‌ها به طور خلاصه شامل موارد زیر هستند:

سالن اول به عکس‌ها، نقاشی‌ها، دست‌نوشته‌ها، بیوگرافی و زندگینامه استالین و مقالاتی در رابطه با این چهره مشهور و برجسته تاریخ جهان اختصاص یافته است.

سالن دوم قدرت استالین در حزب کمونیست را به تصویر می‌کشد.

سالن سوم جزییات زندگی استالین را در نقش رهبر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم نمایش نشان داده است.

اتاق دیگری که به صورت سیاه و سفید طراحی شده، به پیروزی استالین بر نازی‌های آلمان در جنگ جهانی دوم اختصاص یافته است. ورودی کوچکی در این اتاق ما را به اتاق دیگری رهنمون می‌سازد که در آن می‌توانیم ماسک مرگ استالین را در مرکز دایره‌ای مشاهده کنیم.

آخرین سالن متعلق به لوازم شخصی استالین و هدایایی است که از سوی مقامات سایر کشورها و سازمان‌های کمونیستی به وی تقدیم شده است.

در بین جاذبه های گردشگری تفلیس ، بسیاری از لوازم شخصی استالین در این موزه قابل رویت است، از تختخواب و مبل و میز مطالعه وی گرفته تا پوتین‌ها و البسه نظامی و کلاه و حتی حوله شخصی بیدخورده وی و عجیب‌تر از همه واگن ۸۳ تنی که استالین با آن به اقصی نقاط جهان سفر می‌کرده است!!!

این فرصت را از دست ندهید!

بازدید از این موزه علاوه بر اطلاعات زیادی که در اختیارتان می‌گذارد، جذاب و سرگرم‌کننده هم هست. در کنار حال و هوای خاصی که فضای موزه در شما ایجاد می‌کند، در واقع گوشه‌ای از تاریخ پر رمز و راز سایر کشورهای جهان را نیز در مقابل دیدگانتان به تصویر می‌کشد که شاید تا به حال کمتر با آن آشنا بودید، و تمام این‌ موارد در همراهی با تور تفلیس برای شما میسر خواهد شد. اما این تنها یکی از جاذبه‌های توریستی بسیار زیاد موجود در کشور گرجستان است که با سفر به همراه این تور موفق به دیدن، تجربه کردن و لذت بردن از آن خواهید شد!

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : گردشگری ، مجله خبری بازدید 554 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php