کد خبر : 94170 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷

این افراد عمر طولانی تری خواهند داشت!

افرادی که شاد هستند و بیشتر می‌خندند، خود را به‌صورت طبیعی از بیماری‌ها در امان نگه‌می‌دارند چون سیستم ایمنی قوی‌تری دارند و در نتیجه عمر طولانی‌تری خواهند داشت. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد احساساتی مانند استرس، عصبانیت و ترس سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال می‌کند و در نتیجه افراد غمگین …

افرادی که شاد هستند و بیشتر می‌خندند، خود را به‌صورت طبیعی از بیماری‌ها در امان نگه‌می‌دارند چون سیستم ایمنی قوی‌تری دارند و در نتیجه عمر طولانی‌تری خواهند داشت.

این افراد عمر طولانی تری خواهند داشت!

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد احساساتی مانند استرس، عصبانیت و ترس سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال می‌کند و در نتیجه افراد غمگین و پراسترس، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سکته ‌قلبی، سکته مغزی و دیابت را در خود افزایش می‌دهند اما در مقابل، افرادی که شاد هستند و بیشتر می‌خندند، خود را به‌صورت طبیعی از بیماری‌ها در امان نگه‌می‌دارند چون سیستم ایمنی قوی‌تری دارند و در نتیجه عمر طولانی‌تری خواهند داشت.

با دانستن این حقیقت، شاید بسیاری از افراد تصمیم به شاد بودن بگیرند اما چیزی برای شادی و خندیدن پیدا نکنند و تنها بار سنگین مشکلات و نگرانی‌ها راه را برای شاد بودنشان مسدود ‌کند اما نگران نباشید؛ راهکار خندیدن شما دست ماست!

با مردم زنده دل دوست شوید

به جای وقت گذراندن و معاشرت با افراد ناامید و منفی‌باف، دوستان خود را از بین افراد شاد و خنده‌رو انتخاب کنید. منتظر نباشید که شادی به سمت شما بیابید بلکه باید خودتان در جستجوی شادی باشید و یافتن دوستان شاد یکی از تلاش‌های شما برای داشتن اوقاتی خوش و نشاط‌آور است. بعضی از افراد استعداد ذاتی در داشتن روحیه طنز دارند و هم‌صحبتی با آنها کسالت را از وجود شما بیرون خواهد کرد.

معجزه مرور خاطرات

هر فردی در زندگی لحظات خوب و شادی‌آوری داشته که به اصطلاح عامیانه یک دل سیر در آن لحظات خندیده و احساس خوبی را تجربه کرده است. با افراد خانواده یا دوستانتان خاطرات آن لحظات خوش را مرور کنید و از تجدید خاطرات خنده‌دار و شاد، لبخند را بار دیگر به لب‌هایتان بنشانید. مخصوصا وقتی دچار کسالت یا ناراحتی شدید، سعی کنید مروری بر گذشته داشته باشید و یکی از لحظات شادتان را در ذهنتان مجسم کنید تا اگر هم نخندیدید، آن شرایط سخت را راحت‌تر پشت سر بگذرانید.

زندگی را آسان بگیرید

همه انسان‌ها، دقت کنید؛ همه انسان‌ها! در زندگی مشکلاتی را تحمل می‌کنند و هیچ انسانی در کره زمین وجود ندارد که بدون مشکل باشد. روی این جمله خوب فکر کنید و سعی کنید این حقیقت را ملکه ذهنتان کنید که شما هم از دیگر انسان‌ها مستثنی نیستید. پذیرش این واقعیت باعث می‌شود احساس تنهایی نکنید و مهم‌تر از آن در مشکلاتتان غرق نشوید و زندگی را کمی آسان بگیرید. اگر برای چیزهایی که در یک لحظه و فوری نمی‌توانید تغییرش دهید نگران شوید و بی‌تابی کنید، نه‌تنها مشکلات حل نخواهد شد، بلکه عمق فاجعه را بیشتر می‌کنید چون تاکید روی هر مساله‌ای، باعث تقویت آن می‌شود. سعی کنید زندگی و مشکلات آن را خیلی جدی نگیرید و با این کار انرژی بیشتری در خود به وجود آورید.

واکنش سریع ممنوع

هنگام رویارویی با مشکلات یا اتفاق‌های غیرمنتظره، سریع واکنش منفی نشان ندهید. در مورد موضوع کمی فکر کنید و به راه‌حل بیندیشید. زندگی سیاه و سفید نیست و باید همیشه حد تعادل را در آن رعایت کرد. این باور را در خود به وجود آورید که هر اتفاقی در زندگی شما می‌افتد، دارای هدف است و تاثیری خوب روی شما خواهدگذاشت. اگر با این اعتقاد زندگی کنید، بعد از هر تجربه‌ای حتی تلخ و ناگوار، به دنبال جنبه‌های مثبت آن اتفاق خواهیدرفت و قدرت روانی‌تان را بالا می‌برید و شادتر از همیشه زندگی خواهیدکرد. به خاطر داشته باشید که هدف از زندگی، تکامل شماست و فقط از طریق تحمل سختی‌ها و بالا رفتن تجربه‌هاست که هر روز پخته‌تر و بالغ‌تر می‌شوید.

طبیعت، منبع انرژی

هر چقدر بیشتر به طبیعت نزدیک شوید، شادی بیشتری را تجربه خواهیدکرد و راحت‌تر می‌خندید. اگر در فضای سبز هستید، کفش‌هایتان را دربیاورید و اجازه بدهید کف پایتان زمین را لمس کند. ارتباط با طبیعت، روان را با نشاط و کسالت و خستگی را از شما دور می‌کند. گل‌ها را ببویید و با تمام وجود عطرشان را استشمام کنید. حتی اگر از جنگل دور هستید، می‌توانید در یکی از پارک‌ها و فضاهای سبز شهرتان لحظاتی را با خود خلوت و با درختان و فضای اطرافتان ارتباط برقرار کنید تا شادمانی درونتان زنده شود.

فست فود نخورید تا بخندید

خوردن بعضی از غذاها شاید لذت‌های خوب اما زودگذر داشته باشد اما آثار بدی روی سلامت می‌گذارد. فست‌فودها به مرور شما را افسرده و کسل خواهندکرد و تاثیر بدی روی شادی شما می‌گذارند. هر چقدر رژیم غذایی سالم‌تر باشد، به همان اندازه لبخند بیشتری به لب‌هایتان خواهدآمد. اسفناج، شکلات تلخ، آواکادو، سالمون چند مورد از صدها خوراکی‌ای هستند که باعث بالا بردن نشاط و شادمانی شما می‌شوند. آنها را در سبد غذایی خود بگنجانید.

پرنده‌های خانگی

سرگرم شدن با حیوانات خانگی، مخصوصا پرنده‌ها، اوقات خوبی را برایتان به وجود می‌آورد. مرغ عشق، کاسکو، مرغ مینا، طوطی چند نمونه از پرنده‌های خانگی سرگرم‌کننده هستند که با شیرین‌کاری‌هایشان شما را سرگرم و انرژی زیادی را به اهالی خانه منتقل می‌کنند. از این پرنده‌های سرگرم‌کننده و شیرین غافل نشوید.

تصاویر امیدبخش

داخل اتاقتان از پوسترها و عکس‌های بانشاط و بامفهوم مثبت استفاده کنید. جمله‌های مثبت و انرژی‌دهنده را روی یک برگه کاغذ بنویسید و آن را روی در یخچال، آینه و هرجایی که چشمتان به آن می‌خورد، بگذارید تا روحیه‌تان را حفظ کنید. می‌توانید تصاویری از خنده آدم‌ها، فرزندانتان، دوستان یا حتی خودتان روی کمد لباستان قرار دهید تا هر روز موقع آماده‌شدن و رفتن به محل کار، با دیدن لبخند آنها، لب‌هایتان به خنده باز شود. روزتان را با لبخند آغاز کنید و به خاطر داشته باشید که خندیدن به تمرین نیاز دارد. با رعایت این نکته‌ها می‌توانید وارد مسیر تازه شادمانی شوید. حال برای یک خنده از ته دل آماده‌اید؟

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سلامت بدن بازدید 400 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php