کد خبر : 11019 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶

ایران به سوریه هواپیمای نظامی هدیه داد

  ایران شماری از هواپیماهای جنگی که در سال 1991 و هنگام حمله نظامی آمریکا و نیروهای ائتلاف به عراق برای بیرون راندن ارتش این کشور از کویت در ایران فرود آمده بودند را به دولت سوریه ارسال کرده است. روزنامه عراقی الزمان مدعی شد ایران تعدادی از هواپیماهای رژیم …

ایران به سوریه هواپیمای نظامی هدیه داد

 

ایران شماری از هواپیماهای جنگی که در سال 1991 و هنگام حمله نظامی آمریکا و نیروهای ائتلاف به عراق برای بیرون راندن ارتش این کشور از کویت در ایران فرود آمده بودند را به دولت سوریه ارسال کرده است.

روزنامه عراقی الزمان مدعی شد ایران تعدادی از هواپیماهای رژیم سابق عراق را به دولت سوریه هدیه داده است.

به گزارش شفاف، بنابراین گزارش، ایران شماری از هواپیماهای جنگی که در سال 1991 و هنگام حمله نظامی آمریکا و نیروهای ائتلاف به عراق برای بیرون راندن ارتش این کشور از کویت در ایران فرود آمده بودند را به دولت سوریه ارسال کرده است.

در همین چارچوب از اواخر سال 2011 میان ایران و سوریه، هیات های نظامی در رفت و آمد بودند.

منابع آگاه در نیروی هوایی ارتش عراق گفته اند که دولت ایران تصمیم گرفته است این هواپیماهای عراقی را به دولت سوریه بدهد.

تعداد این هواپیماها 32 فروند جنگنده سوخوی22 و تعدادی از هواپیماهای ترابری نظامی است.

این منابع آگاه اضافه کردند:  دولت سوریه بخشی از این جنگنده ها را تحویل گرفته و در برخی از عملیات های نیروی هوایی ارتش سوریه علیه مخالفان مسلح در مناطقی از این کشور نیز از آنها استفاده کرده است.

این گزارش اضافه می کند دولت ایران به سوریه در زمینه برخی از اقدامات تعمیر و نگهداری هواپیماهای سوخوی نیز کمک می کند.  در همین چارچوب شماری از کارشناسان نظامی سوریه به ایران نیز منتقل شدند.

دولت سوریه قصد دارد برخی از این جنگنده های قدیمی عراقی را در عملیات های پروازی استفاده و از قطعات شمار دیگری از این جنگنده ها برای تعمیر و تامین قطعات دیگر هواپیماهای خود استفاده کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار سیاسی بازدید 516 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php