کد خبر : 162248 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱

اگر شامپوهای ضد شوره مصرف می کنید حتما بخوانید

در این مطلب از سایت میهن فال و در بخش سلامت خبر هشدار دهنده ای برای شما در نظر گرفته ایم . اگر شامپوهای ضد شوره مصرف می کنید حتما بخوانید . در ادامه با ما همراه باشید.   به گزارش میهن فال ،عبدالرضا عرفانی استفاده از شامپوهای قلیایی از …

در این مطلب از سایت میهن فال و در بخش سلامت خبر هشدار دهنده ای برای شما در نظر گرفته ایم . اگر شامپوهای ضد شوره مصرف می کنید حتما بخوانید . در ادامه با ما همراه باشید.
اگر شامپوهای ضد شوره مصرف می کنید حتما بخوانید

 

به گزارش میهن فال ،عبدالرضا عرفانی استفاده از شامپوهای قلیایی از عوامل تشدید کننده سفیدی موها است، اظهار کرد: شامپوهای حاوی گوگرد، روی یا شامپوهای ضد شوره قلیایی هستند و سرعت سفید شدن موها را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه رفتن به محیط‌های اسیدی مانند استخرها نیز بر سفید شدن موها تاثیرگذار است، اضافه کرد: استرس، هیجان، تنش، فشارهای عصبی و بویژه دیر خوابیدن به سفید شدن موها سرعت می‌بخشد.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه اختلالات عملکرد غده تیروئید در هر دو حالت کم‌کاری و پرکاری از جمله علل مهم سفیدی موها است، خاطر نشان کرد: کم‌خونی، کمبود آهن و فقدان ویتامین‌های مورد نیاز برای رشد موها نیز از سایر علل سفید شدن موها است.

عرفانی ادامه داد: کندن موی سفید بی‌فایده است و تاثیری در کاهش رویش مجدد موی سفید ندارد و بهتر است برای رفع یا کاهش ایجاد موی سفید از شوینده‌های رنگی مو، شامپوهای ملایم، شامپوهای نرم‌کننده یا مخصوص کودکان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کمبود ویتامین‌ها مانند آهن و روی در تسریع سفیدی موها مؤثر است، اضافه کرد: تمام عوامل دخیل در سفید شدن مو به غیر از علل ژنتیک قابل درمان است.

این متخصص پوست و مو با اینکه سفید شدن مو هیچ ربطی به تیره و روشن بودن موها ندارد، خاطر نشان کرد: سفید شدن مو به طور معمول فرآیندی است که با گذر سن ایجاد می‌شود و بر اساس تحقیقات انجام شده علت اصلی سفید آن کاهش تولید ماده‌ای به نام پروکسید هیدروژن در بدن است.

عرفانی ادامه داد: پروکسید هیدروژن در فولیکول‌ها و سلول‌های مو به مقدار زیادی تولید می‌شود و در نتیجه ساخت رنگ‌دانه ملانین را متوقف می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه نوع رژیم غذایی نامناسب در سفید شدن موها مؤثر است، گفت: در صورتی که سفیدی موها بیش از ۳۰ سالگی در افراد ایجاد شود به آن سفید شدن زودرس مو گفته می‌شود.

 

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، پوست و مو بازدید 383 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php