کد خبر : 136587 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰

انتقاد آیت الله خامنه‌ای از فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی

سایت بی بی سی فارسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس، نوشته است: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران از فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی تازه‌ترین ساخته کلینت ایستوود انتقاد کرده و آن را مشوق آزار و اذیت مسلمانان دانسته است. آقای خامنه ای گفته است: …

انتقاد آیت الله خامنه‌ای از فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی

سایت بی بی سی فارسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس، نوشته است: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران از فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی تازه‌ترین ساخته کلینت ایستوود انتقاد کرده و آن را مشوق آزار و اذیت مسلمانان دانسته است.

آقای خامنه ای گفته است: «همین فیلم تک‌تیرانداز که حالا سروصدایش بلند شده و هالیوود آن را درست کرده، تشویق می‌کند یک جوان مثلا فرض کنید مسیحی یا غیر مسلمان را که تا آنجایی که می‌تواند و از دستش برمی‌آید، مسلمان را اذیت بکند، اصلاً تشویق می‌کند این معنا را.»

رهبر ایران گفته که خود این فیلم را ندیده اما داستان آن را برایش نقل کرده‌اند.

مقام معظم رهبری در ادامه سخنانشان که سایت بی بی سی نیاورده، افزوده‌اند: «این روش روشِ مورد پسند اسلام نیست؛ اسلام معتقد است به انصاف. امیرالمؤمنین (علیه‌الصّلاهوالسّلام) در آن قضیه‌ی حمله‌ی به [شهر انبار(۲)] میفرماید: بَلَغَنی اَنَّ الرَّجُلَ مِنهُم لَیدخُلُ المَرأَهَ المُسلِمَهَ وَ الاُخرَی المُعاهِدَه؛ من شنیده‌ام این افرادی که حمله کردند به این شهر، وارد خانه‌ی زن مسلمان و زن غیر مسلمان – معاهده یعنی یهود و نصارایی که پیمان دارند و در زیر سایه‌ی حکومت اسلامی زندگی میکنند – می‌شوند و «یأخُذُ حِجلَها» و اذیت میکنند اینها را، آزار میکنند، ظلم میکنند. بعد حضرت میفرمایند که اگر مسلمان از این غم بمیرد، مورد ملامت نیست!»

 

فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» از ژانویه‌ی سال ۲۰۱۵ اکران شده است. این فیلم بر اساس کتابی به همین نام نوشته‌ی «کریس کایل» ساخته شده و داستان زندگی واقعی نویسنده‌ی کتاب است که سرباز نیروی دریایی آمریکا بوده و بمرور تبدیل به ماشین آدم‌کشی ارتش آمریکا میشود و با کشتن ۱۶۰ نفر رکورد بیشترین کشتن در جنگ به‌عنوان تک‌تیرانداز را از آن خود می‌کند! این فیلم در چند بخش، نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شده است.

بی بی سی سپس آورده است: آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که سه هفته پیش انجام شده اما خبر آن دوشنبه شب ۲۷ بهمن منتشر شد، از تبلیغات علیه مسلمانان در اروپا و آمریکا انتقاد کرده و گفته آنها در این کشورها امنیت جانی ندارند.

این فیلم باعث بروز بحث و جنجال‌هایی درباره این شخصیت و ‘ قهرمان‌سازی’ از او شده است.

یک روز قبل از سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای که در آن از این فیلم انتقاد شده، یک گروه فعال حقوق اعراب در آمریکا هم در نامه‌ای هشدار داد که نمایش فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی منجر به افزایش موج اسلام‌هراسی و خشونت علیه مسلمانان در آمریکا می‌شود.

پیش از این هم گزارش‌هایی از انتقاد رهبر ایران از ‘فیلم‌های هالیوودی’ منتشر شده بود. از جمله از او نقل شده که در جلسه‌ای با حضور تعدای از سینماگران ایرانی با اشاره به فیلم لینکلن ساخته استیون اسپیلبرگ، آبراهام لینکلن را “یکی از ضعیف‌ترین روسای جمهور آمریکا” خوانده بود.

منبع : جام نیوز

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 351 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php