کد خبر : 262491 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۴:۱۵

در سفر به باکو و هند از چه اماکن تاریخی و گردشگری بازدید کنیم؟

در سفر به باکو و هند از چه اماکن تاریخی و گردشگری بازدید کنیم؟ ایچری شهیر ایچری شهیر (شهر داخلی)، مروارید قلب آذربایجان، قدمتی هزاران ساله دارد و در مرکز تاریخی شهر باستانی  باکو، پایتخت باستانی شیروانشاه و سمبل استقلال آذربایجان واقع شده است. ماجراجو و نویسنده مشهور نروژی، خاطر …

در سفر به باکو و هند از چه اماکن تاریخی و گردشگری بازدید کنیم؟

در سفر به باکو و هند از چه اماکن تاریخی و گردشگری بازدید کنیم؟

ایچری شهیر

ایچری شهیر (شهر داخلی)، مروارید قلب آذربایجان، قدمتی هزاران ساله دارد و در مرکز تاریخی شهر باستانی  باکو، پایتخت باستانی شیروانشاه و سمبل استقلال آذربایجان واقع شده است. ماجراجو و نویسنده مشهور نروژی، خاطر نشان کرد که باکو و مناطق اطراف آن ممکن است یکی از اولین مراکز تمدن بشری باشد.

ایچری شهیر در سفر با تور باکو زمینی معروف به شهر قدیمی (old city) یکی از زیباترین شهرهایی که به عمرتان دیده اید که دارای خیابان ها، خطوط باریک، بازارهای تاریخی، سازه های زیبا و تاریخی است که اگر تمام این مناطق را جزء فهرست مکان هایی که می خواهید بازدید کنید قرار ندهید احساس می کنید چیز مهمی را از دست داده اید و همینطور هم خواهد بود چرا که این شهر از بهترین جاذبه های گردشگری باکو می باشد. حتی یک تکه سنگ کوچک از شهر قدیمی داستانی برای گفتن دارد. اگر به عنوان یک مسافر به دنبال پیدا کردن شهری با قدمت بالا و آثار تاریخی بسیار زیبا و نفیس هستید این شهر را حتما در نظر داشته باشید. شهر قدیمی یا همان ایچری شهیر هسته اصلی تاریخ باکو است. طبقه گفته مورخان تاریخ باکو به قرن دوازدهم بازمیگردد، در حالی که دیگران می گویند مربوط به قرن هفتم است. با این حال این شهر با قدمت بالا در جمهوری آذربایجان، در سال ۲۰۰۰ توسط یونسکو  به عنوان میراث جهانی طبقه بندی شد. این شهر قدیمی در گذشته دروازه اصلی شهر بوده است. در دوره قرون وسطایی باکو، بناهایی همچون مناره سینگ گالا، دیوارها و برج های قلعه، برج دختر، کاروانسرای مولتی و حمام حاجی گاییب، کاخ شیروانشاه و حمام گازی بی بی ساخته شده است. در اوایل سال ۱۸۰۰، هنگامی که باکو توسط امپراطوری روسیه اشغال شد، شهر باکو شروع به گسترش و سپس بازسازی شهر داخلی و بیرون آن کرد.

اکنون باکو به دو بخش ایچری شهر ینی شهر داخلی و باییر شهر(شهر بیرونی) تقسیم شده و ایچری شهر قسمت اصلی این شهر بوده است.

شهر قدیمی باکو از معدود شهرهای باقی مانده از دوران قرون وسطایی در آذربایجان است. این شهر از ویژگی های بارز یک شهر قرون وسطایی مانند حمام خانه ها، ساختمان های متراکم، حیاط های کوچک و خیابان های باریک، برخوردار است. ممکن است  شما تا کنون مجذوب جذابیت های شهر قدیمی باکو باشید، اما اگر اینگونه نباشید بهتر است مقاله هایی در مورد این شهر بخوانید و محال است که مشتاق تماشای این شهر نشوید.

این شهر به دلیل اینکه با دیوارها و برج هایی احاطه شده است نام گذاری شده است که دارای ۲۳ مکان گردشگری، دخمه ها و کاروانسرا هایی می باشد. از جمله مهم ترین  مکان های توریستی میتوان به کاخ شیروانشاه، قلعه دختر، گورستان قدیمی و دیگر اماکن تماشایی آن  در ایچری شهر اشاره کرد. قلعه دختر یکی از پر طرفدار ترین قلعه های این شهر است و مطمئن باشید از سفر به این مکان ها پشیمان نخواهید شد.

این شهر همچنین دارای رستوران ها و بوفه های بسیار شیک و با قیمت مناسب است که برای استراحت مسافران در نظر گرفته شده است. شهر قدیمی یا همان ایچری شهر به عنوان ارگ باکو نیز شناخته شده  که در بین قرون ۹ تا ۱۱ میلادی ساخته شده است.

دلیل محبوبیت ایچری شهر

این شهر همانطور که از نامش مشخص است از قدیمی ترین شهر های باکو می باشد. علاوه بر گردشگران مردم محلی نیز علاقه مند به ایچری شهر هستند، چرا که این مکان با دارا بودن اصلی ترین جاذبه های گردشگری با تمدن و تاریخی جذاب و همچنین صلح و آرامش ابدی در میان دیوارهای شهر، نظر همه را به خود جلب می کند. تور هند را اینترنتی ببینید.

دلیل اینکه حتما باید از این شهر دیدن کنید.

ساکنان قدیمی این شهر هنوز به زندگی خود در این شهر، ادامه می دهند. با مراجعه به این شهر قدیمی می توانید زندگی امروزی مردمی که قرن ها پیش در این منطقه زندگی می کردند را مشاهده کنید و با تاریخ و تمدن این شهر آشنا شوید. تاریخچه شهر قدیمی به عصر برنز برمی گردد . همانطور که گفته شد در طول سفر به این شهر، دیوان ها، کاخ ها، برج ها و مساجد شما را جذب تماشای خود خواهند کرد.

این شهر، شواهدی از حضور زرتشتی، ساسانی، عربی، فارسی، شیروانی، عثمانی و روسیه را در تداوم فرهنگی نشان می دهد. شهر قدیمی بخش اعظم دیوار های دفاعی قرن دوازدهم را در خود حفظ کرده است که ویژگی های خاص آن را نمایان می کند. باستانی ترین بنای ایچری شهر، برج میهن، نماد شهر باکو است. برخی از شواهد نشان می دهد که ساخت برج مربوط به اوایل قرن ششم یا هفتم قبل از میلاد بوده است. دیگر بنای مهم و تاریخی این شهر، کاخ شیروانشاه  است که به عنوان مروارید معماری آذربایجان شناخته شده است. این کاخ که در قرون دوازدهم تا پانزدهم ساخته شده در بالاترین نقطه ایچری شهر قرار دارد. در مجتمع کاخ، دیوانخانا(دیوان خانه که تالاری برای پذیرش محسوب میشده)ساختمان مسکونی شیروانشاه، بقایای مسجد کی گباد، آرامگاه سید یحیی باکووی، دروازه مراد (تنها بنای یادبود از قرن شانزدهم)، آرامگاه خاندان شیروان شاه، مسجد شاه و حمام کاخ و بناهای اولیه ایچری شهر شامل مسجد محمد، به همراه مناره مجاور ساخته شده در ۱۰۷۸، و بقایای مسجد قرن نهم تا دهم در نزدیکی برج دختر است. تور آنکارا سفر باتو را حتما ببینید.

این شهر به دلیل واقع شدن در مرکز شهر، دارای دسترسی به هتل ها،رستوران ها و مسافرخانه ها برای گردشگران است. با ساکن شدن در هر یک از هتل ها یا مسافر خانه ها دسترسی راحتی به شهر خواهید داشتید و بدون نیاز به تور میتوانید تمام از نقاط این شهر دیدن کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : گردشگری بازدید 742 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php