کد خبر : 192522 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

افرادی که اتفاقات زندگی‌شان را در فضای مجازی منتشر می کنند!

 فضای مجازی در کنار مزایایی دارد برخی معادلات شرعی، عرفی و قانونی را نیز بهم زده است که حریم خصوصی یکی از این موارد است. وقتی که ما فردی را(چه آشنا و چه غیر آشنا) به‌عنوان دوست در فضای مجازی به لیست دوستان خود اضافه کردیم، معنایش آن است که …

افرادی که اتفاقات زندگی‌شان را در فضای مجازی منتشر می کنند!

 فضای مجازی در کنار مزایایی دارد برخی معادلات شرعی، عرفی و قانونی را نیز بهم زده است که حریم خصوصی یکی از این موارد است. وقتی که ما فردی را(چه آشنا و چه غیر آشنا) به‌عنوان دوست در فضای مجازی به لیست دوستان خود اضافه کردیم، معنایش آن است که به او اجازه داده‌ایم در حریم شخصی ما وارد شود. معنای حریم شخصی را ما در فضای مجازی تعیین می‌کنیم.

برخی عادت دارند تا کوچک‌ترین اتفاقات زندگی‌شان را در فضای مجازی منتشر کنند. از این گذشته برخی حتی از خصوصی‌ترین احساسات و صحنه‌های زندگی خود پیامی برای لایک‌گرفتن می‌سازند.

در دین ما برخی موارد با محدودیت مواجه است. این مطلب به ویژه برای زنان اهمیت بیشتری دارد. انتشار خصوصی‌ترین چیزها از خودمان در معرض دید افرادی که نمی‌شناسیم، در واقع اجازه دادن به آن‌ها برای دیدن این مطالب است؛ اما آیا همه نیت خیر دارند؟ پس باید توجه داشت فضای مجازی برای استفاده ما در روابط اجتماعی ماست ولی روابط خصوصی، حریم شخصی ماست که خود باید از آن پاسداری کنیم. لذا فضای مجازی اتاق شخصی ما نیست که هر طور بخواهیم در آن رفتار کنیم.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 437 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php