کد خبر : 16756 تاریخ انتشار : شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶

استفاده از لاک برای ناخن ها مضر است!

یک متخصص پوست و مو گفت: استفاده از لاک به بافت‌های اطراف ناخن و حتی به پوست نواحی دورتر صدمه وارد می‌کند. مجتبی امیری اظهار داشت: ناخن از اپیدرم که منشأ مو و لایه خارجی پوست است، سرچشمه می‌گیرد و به همین دلیل بعضی از بیماری‌های ناخن و پوست، مشترک …

استفاده از لاک برای ناخن ها مضر است!

یک متخصص پوست و مو گفت: استفاده از لاک به بافت‌های اطراف ناخن و حتی به پوست نواحی دورتر صدمه وارد می‌کند.

مجتبی امیری اظهار داشت: ناخن از اپیدرم که منشأ مو و لایه خارجی پوست است، سرچشمه می‌گیرد و به همین دلیل بعضی از بیماری‌های ناخن و پوست، مشترک است؛ قسمت اصلی ناخن، صفحه ناخن است که نقش حفاظت از بند انگشتان را بر عهده دارد.

وی افزود: چین‌های ناخن در اطراف و ابتدای آن توسط کوتیکول به ناخن چسبیده‌اند که در صورت از بین رفتن آنها زمینه عفونت ریشه ناخن فراهم می‌شود؛ ریشه ناخن یا ماتریکس نیز قسمت تولیدکننده ناخن محسوب می‌شود که صدمه به آن، تغییر شکل دائمی ناخن را به همراه دارد.

امیری ادامه داد: بستر ناخن که صفحه ناخن به آن چسبیده است، قسمت نازک‌شده پوست بوده و سرشار از عروق خونی و فاقد چربی زیرجلدی است؛ استفاده از لاک معمولاً موجب صدمه‌ قابل توجه به ناخن، بافت‌های اطراف ناخن و حتی صدمه به پوست نواحی دورتر آن می‌شود.

این متخصص پوست و مو اضافه کرد: پولیش‌های ناخن از 30 درصد مواد جامد و 70 درصد مواد حلال تشکیل شده است که بیشتر از موادی مانند نیتروسلولز، رزین‌هایی مانند تولوئن و سولفونامیدها، مواد پلاستیکی و حلال‌هایی مانند تولوئن و بوتیل و مواد رنگی تهیه می‌شود.
وی بیان داشت: واکنش‌های حساسیتی مانند درماتیت آلرژیک به وفور در اطراف ناخن یا نواحی‌ که با ناخن تماس داشته مانند پلک‌ها، صورت، طرفین گردن و نواحی فوقانی سینه دیده می‌شود.

 

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آرایشگری ، سبک زندگی بازدید 304 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php