کد خبر : 83940 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۳:۱۴

از این گروه مردها فاصله بگیرید!

بعضی مردها اهل ازدواج نیستند و به درد زندگی مشترک با شما نمی خورند. شاید به دلایل مختلف تصمیم به ازدواج بگیرند اما در میانه راه پشیمان می‌شوند و جا خالی می‌دهند. اگر نمی‌خواهید به دام چنین مردهایی بیفتید از این گروه مردها فاصله بگیرید. دنبال همسر بی نقص می‌گردد …

بعضی مردها اهل ازدواج نیستند و به درد زندگی مشترک با شما نمی خورند. شاید به دلایل مختلف تصمیم به ازدواج بگیرند اما در میانه راه پشیمان می‌شوند و جا خالی می‌دهند. اگر نمی‌خواهید به دام چنین مردهایی بیفتید از این گروه مردها فاصله بگیرید.

از این گروه مردها فاصله بگیرید!

دنبال همسر بی نقص می‌گردد

در خانه ده‌ها نفر را زده و بعد از نپسندیدن دخترشان به خواستگاری شما آمده. از اینکه چنین فرد سختگیری از شما خوشش آمده خوشحال نباشید، چرا که بعید است رابطه او با شما هم به سرانجام برسد. مردهای کمال‌گرایی که به دنبال یک زن خاص و استنثایی هستند، به دختران یکی پس از دیگری پیشنهاد ازدواج می‌دهند اما خیلی زود از پیشنهادشان پشیمان می‌شوند و دختر کامل‌تری را جست‌وجو می‌کنند. چنین مردهایی هیچ‌وقت راضی نمی‌شوند و همیشه به دنبال یک گزینه بهتر می‌گردند.

حتی گزینه ای که خیلی از موقعیت فردی و اجتماعی آنها بالاتر است ولی طبق عقیده «بهترین باید مال من باشد» وضعیت خود را نادیده گرفته و سراغ بهترین ها می روند. نمی‌توانید به عاقبت این زندگی خوش‌بین باشید، چراکه بعد از گذشت چند ماه یا چند سال، ممکن است تصور کند که شما به اندازه کافی کامل، بی‌عیب و نقص نیستید و به دنبال زنی دیگر برای پر کردن خلاهایی که در شما می‌بیند، بگردد.

زیادی متکی است

ظاهرا مرد است اما هنوز بدون اطلاع مادرش قدم برنمی‌دارد. مدام در خدمت خانواده است و هر تصمیمی را قبل از گرفتن با آنها هماهنگ می کند. بدون موافقت همه جانبه خانواده آب نمی خورد و در روز بارها گزارش کار به خانواده اش می دهد. چنین مردی اگرچه سعی دارد وانمود کند مرد زندگی است و به خانواده اهمیت می دهد اما در واقع کودکی است در قالب یک بزرگسال که هنوز نمی تواند مستقل تصمیم بگیرد و مستقل زندگی کند. او هر تصمیمی را باید از فیلتر عقیده مادرش عبور دهد و اگر این زن میلی به وارد شدن شما به خانواده‌شان نداشته باشد، ازدواجی هم در کار نخواهد بود. شاید شانس با شما یار باشد و به دل مادرش بنشینید اما باور کنید سایه این زن همیشه بر زندگی‌تان سنگینی خواهد کرد. وابستگی مردها به مادرشان نه‌تنها بعد از ازدواج کمتر نمی‌شود بلکه می‌تواند زندگی را به میدان دعواهای تمام‌نشدنی تبدیل کند.

امنیت عاطفی ندارد

شاید شما هم تجربه کرده باشید یا شنیده باشید که بعضی مردها برای جلب توجه یک زن به هر دری می‌زنند اما به محض اینکه احساس کردند توجه آن زن جلب شده یا او را به دست آورده اند، از او دور می‌شوند. مراقب باشید در دام چنین مردی نیفتید. او عاشق هیجان و بازی و شیطنت است اما به قدر کافی بالغ نشده تا در مقابل احساسات خود و احساسات شریکش مسئولیتی بپذیرد. این فرد امنیت عاطفی شما را تامین نمی کند و شما نمی دانید تا کی می توانید روی محبت او حساب کنید و از کجا به بعد او شما را رها می کند.

شکست عشقی را فراموش نکرده

شکست عاطفی برای هر کسی اتفاق می افتد اما برخی آن را برای همیشه با خود به همراه دارند. بعضی مردها حساب عشق را از ازدواج جدا می‌کنند و ممکن است در ذهنشان به کسی در گذشته شان عشق بورزند و در عمل به کسی دیگر پیشنهاد ازدواج دهند. تا زمانی که این مرد از گذشته‌اش دل نکند و به جز منطق، احساسش هم به این رابطه مهر تایید نزند، نمی‌توانید از حضورش در کنارتان مطمئن باشید. اگر این مرد خواستار ازدواج با شما باشد، زمانی می‌توانید به حضورش اطمینان کنید که ردی از آن زن در زندگی‌تان پیدا نشود.

تازه سالم شده است

همان طور که نباید با مردی که تازه از یک شکست عاطفی باز گشته ازدواج کرد، با مردی که به تازگی از اعتیاد رها شده هم نباید ازدواج کرد. درست است که باید به این افراد شانس دوباره برگشتن به زندگی را داد اما ترک کردن اعتیاد نیازمند تثبیت است. یعنی زمانی طولانی باید از ترک بگذرد تا مطمئن شوید این فرد دوباره به سراغ مواد مخدر نمی رود. گاهی وقت ها انگیزه افراد از ترک اعتیاد درونی نیست. یعنی صرفا به خاطر جلب موافقت اطرافیان، ازدواج با یک فرد یا قول و قرار با شخصی دیگر این تصمیم را می گیرند و به محض مواجهه با دشواری های زندگی یا ثابت کردن خودشان به دیگران دوباره به سراغ مواد مخدر می روند. در این موارد تا گذشت دوره تضمین، دست نگه دارید و جواب بله ندهید.

از روابط عاطفی می‌ترسد

روانشناسان می گویند مردهایی که مادر خوب و حمایتگری نداشته‌اند، در بزرگسالی از عاشق شدن و اعتماد به زن‌ها می‌ترسند. آنها که همیشه شاهد اختلافات پدر و مادرشان بوده‌اند از تعهد بیزارند و با برخوردن به بحران‌های کوچک و قابل حل تصور می‌کنند رابطه‌شان از دست رفته است.

بعضی مردها هم از اینکه تنهایی، پول، برنامه‌ها و خلاصه زندگی‌شان را با کسی به اشتراک بگذارند می‌ترسند و به شریک زندگی‌شان به عنوان یک مهاجم که می‌خواهد خلوت و دارایی‌هایش را از او بگیرد، نگاه می‌کنند.

به این فهرست باید مردهایی را که یک شکست بزرگ عاطفی را تجربه کرده اند اضافه کنید. آنها شاید برای همه عمر نگاهشان به عشق و روابط نزدیک عاطفی عوض شود و شاید تا ماه ها و سال ها درگیر این سیاه بینی باشند. به هر حال ازدواج با چنین مردی نتیجه ای جز آزار دیدن شما و حتی تغییر نگرش شما درباره عشق ندارد. چرا که این مردها به ازدواج به چشم معامله‌ای نگاه می‌کنند که باید برنده آن باشند و با گرفتن امتیازهای بسیار، سند زندگی خود را به نام همسرشان بزنند. اگر چنین مردی در مقابل‌تان است، راه زیادی تا وارد شدن به یک رابطه سرشار از تعهد و اطمینان دارید.

رفیق باز است

دوست دارد هر شب را با دوستانش بگذراند، در میان رفقایش به ندرت زن و شوهرها دیده ‌می شوند و تمام فکر و ذکرش رسیدگی به ظاهر و حاضر شدن در مهمانی‌های مجردی است. این مردها در روابطی محاصره شده‌اند که خیال وارد شدن به دنیای بزرگسال‌ها و قبول مسئولیت‌های یک زندگی جدی را از سرشان بیرون می‌کند. چنین مردی شاید آرزوی بودن در کنار شما را مطرح کند و با وجود نه شنیدن از زبان شما برای آغاز ارتباط اصرار و تلاش کند اما بعید است که مرد زندگی‌تان شود و از این دنیای رنگارنگ و شلوغ به‌خاطر شما فاصله بگیرد. قبل از خوشحال شدن از پیشنهاد ازدواجش چشم‌های‌تان را باز کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ازدواج ، سبک زندگی بازدید 435 بار
دیدگاهتان را بنویسید

ستاره در تاریخ 22 فروردین 1393 گفته : پاسخ دهید

مریم جان حرف شما در مورد آقایان صادق نیست. واقعیت اینجاست که به هیچ عنوان نباید با مردی که عاشق شما نیست ازدواج کنید. این بر میگرده به ویژگی های روانی آقایان.

مریم در تاریخ 31 فروردین 1393 گفته : پاسخ دهید

ستاه جان عشق خشک و خالی بخوره تو سرش. معیارهای دیگری مهم تر از عشقه. همانطور که گفتم در زندگی مشترک عشق و علاقه بیشتر می شه و یادتون باشه حتما بنده خدا عشق داره که سراغتون میاد حالا ممکنه عاشق چهره مبارکتون شده، یا پولتون و یا مدرک تحصیلیتون ، بابای ثروتمندتون و……..

صبا در تاریخ 19 فروردین 1393 گفته : پاسخ دهید

سلام چطوری بفهمم دوستم داره؟

مریم در تاریخ 19 فروردین 1393 گفته : پاسخ دهید

عزیزم فقط دوست داشتن نون و آب نمی شه. اگرم دوست نداشته باشد در طول زندگی علاقمند می شه

css.php