کد خبر : 31226 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰:۰۸

اردلان تمجید در دوران نوجوانی +عکس

 مهدی سلطانی سروستانی بازیگر نقش اردلان تمجید در سریال مادرانه، این روزها به یکی از چهره‌های سرشناس صداوسیما تبدیل شده است. مهدی سلطانی یکی از بازیگرانی است که کارش را از تئاتر آغاز کرده است. او که دکترای تئاتر خود را از دانشگاه آوینیون فرانسه گرفته نه تنها تجربه بازی …

 مهدی سلطانی سروستانی بازیگر نقش اردلان تمجید در سریال مادرانه، این روزها به یکی از چهره‌های سرشناس صداوسیما تبدیل شده است.

اردلان تمجید در دوران نوجوانی +عکس

مهدی سلطانی یکی از بازیگرانی است که کارش را از تئاتر آغاز کرده است. او که دکترای تئاتر خود را از دانشگاه آوینیون فرانسه گرفته نه تنها تجربه بازی در نمایش‌های کارگردانان شناخته شده تئاتر ایران را دارد بلکه خودش نیز تا به حال دو نمایش «خانه عروسک» (تهران، تالار مولوی ۱۳۷۶) و «چیزی یادم نمی‌آید» (تهران، تالار مولوی ۱۳۷۹) را کارگردانی کرده است.

از جمله نمایش‌هایی که سلطانی در آنها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به «آخرین قهرمانان زمین» کار اصغر فرهادی (تهران، تالارمولوی ۱۳۷۶)، «دیوار» کار محسن علیخانی (تهران، تئاترشهر، سالن چهارسو ۱۳۷۷‏)، «دختر گل فروش» کار پروانه مژده (تهران، تئاترشهر، سالن اصلی ۱۳۷۸)، «والس مرده شوران» کار کوروش نریمانی (تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو ۱۳۸۱)، «پچپچه‌های پشت خط نبرد» کار علیرضا نادری (تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی ۱۳۸۱)، «مضحکه شبیه قتل» کار حسین کیانی (تهران، تئاترشهر، تالار سایه۱۳۸۲‏)، «خانه» کار کیومرث مرادی (تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی ۱۳۸۸)‏ و … اشاره کرد.

سلطانی علاوه بر بازی در سریال مادرانه، تجربه ایفای نقش در سریال‌های در مسیر زاینده‌رود، دیوار و همچنین فیلم سینمایی ملکه را دارد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : بازیگر ، تصاویر بازدید 409 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php