کد خبر : 194003 تاریخ انتشار : شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸

آیا واقعاً می توان سکسکه را درمان کرد؟

چرا دچار سکسکه می شویم؟ هیچ چیز آزاد دهنده تر از سکسکه مداوم نیست.خوب واقعاً چه اتفاقی افتاده است؟سکسکه در اثر انقباض غیر ارادی دیافراگم( بافت ماهیچه ای که ریه شما را که مسئول تنفس است، احاطه کرده است)اتفاق می افتد. در همین زمان تارهای صوتی شما نیز منقبض شده …

آیا واقعاً می توان سکسکه را درمان کرد؟

چرا دچار سکسکه می شویم؟

هیچ چیز آزاد دهنده تر از سکسکه مداوم نیست.خوب واقعاً چه اتفاقی افتاده است؟سکسکه در اثر انقباض غیر ارادی دیافراگم( بافت ماهیچه ای که ریه شما را که مسئول تنفس است، احاطه کرده است)اتفاق می افتد. در همین زمان تارهای صوتی شما نیز منقبض شده که باعث پرش قفسه سینه و صدای آزاردهنده سکسکه می شود.دکتر نیکت سنپال( Niket Sonpal) دستیار استاد کلینیک گوارش می گوید: حملات سکسکه معمولاً در پی ورم زیاد و سریع معده پس از پرخوری و یا حتی نوشیدنی های گازدار اتفاق می افتد. عوامل دیگر مثل مصرف زیاد الکل یا تنش های احساسی نیز، می تواند باعث تسریع سکسکه شود.

در بیشتر موارد بروز سکسکه کاملاً عادی بوده و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد . اما سکسکه مداوم که بیشتر از ۴۸ ساعت طول بکشد، نیاز به بررسی های پزشکی دارد. اگر یک ماه یا بیشتر با حملات منظم سکسکه دست به گریبان هستید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. اگرچه نادر است، اما ممکن است این سکسکه ها نشان از بیماری جدی قلبی عروقی، عصبی و یا اختلال گوارشی باشند که، این موارد شوخی بردار نیستند.

هیچ سند پزشکی که تایید کند، ایجاد ترس در برطرف کردن سکسکه موثر است، وجود ندارد. پس می توانید به دوستان مزاحمتان که همیشه برای برطرف کردن سکسکه شما را می ترسانند، این خبر را بگویید. به جای آن، دکتر نیکت سنپال( Niket Sonpal) پیشنهاد می کند که، جرعه جرعه آب خنک بنوشید، آب خنک غرغره کنید یا نفستان را برای مدت یک دقیقه حبس کنید، تا به شما کمک کند، آنها را بلرزانید. در یک مورد عادی با گذشت زمان سکسکه خودبه خود برطرف می شود. پس سعی کنید که، مضطرب نشوید تا سکسکه با خوشحالی شما را ترک کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، سلامت بدن بازدید 388 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php