کد خبر : 162170 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

آموزش ماساژ صورت ضد پیری

پیشانی، کاپیتان صورت است. کاپیتان‌ها همیشه جلوتر از بقیه تیم حرکت می‌کنند و همه وظایف به دوش آنهاست. پیشانی مثل کاپیتان زودتر از بقیه دیده می‌شود. مسئول هماهنگی احساسات با عضلات هم هست. وقتی شاد هستی پیشانی باز و بی‌چروک است، وقتی ناراحت هستی خط‌هایی افقی روی سطح صاف آن …

آموزش ماساژ صورت ضد پیری

پیشانی، کاپیتان صورت است. کاپیتان‌ها همیشه جلوتر از بقیه تیم حرکت می‌کنند و همه وظایف به دوش آنهاست. پیشانی مثل کاپیتان زودتر از بقیه دیده می‌شود. مسئول هماهنگی احساسات با عضلات هم هست. وقتی شاد هستی پیشانی باز و بی‌چروک است، وقتی ناراحت هستی خط‌هایی افقی روی سطح صاف آن می‌افتد، وقتی عصبانی هستی دو خط عمودی بین دو ابرو می‌افتد و… .

هر حرکتی اول پیشانی را درگیر می‌کند و اولین اتفاق، برای این عضو مهم صورت می‌افتد. برای همین هم زودتر از بقیه حساس می‌شود و چروک می‌افتد؛ پس تا دیر نشده و کار از کار نگذشته با کارشناسان ماساژ ما همراه شوید و در اولین مرحله کاپیتان‌تان را سالم و خوشحال کنید.

تمرینات و ماساژهای شخصی چینی (کی‌گونگ) (Qi gong) باعث بازسازی انرژی و رفع انسداد در طول خطوط می‌شود، خون بیشتری را به سمت پوست هدایت می‌کند و مانع ایجاد چروک و ناراحتی‌های پوستی می‌شود.

در این نوع ماساژ با حرکات ملایم بدون ایجاد فشار ماساژ می‌دهیم. این ماساژ بدون استفاده از روغن و برای انواع پوست‌ مناسب است. یادگیری نحوه انجام آن بسیار آسان است و در رساندن خون به سطح پوست و مبارزه با چروک‌ها و تسکین خستگی و استرس صورت تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

چرا پیشانی چروک می‌شود؟
۱- افزایش سن
۲- اختلالات ارثی در تولید کلاژن در بیماران سندرم مارفان و سندرم اهلر دانلس (در این بیماران پوست به علت نقص در کلاژن سازی دچار افتادگی زودرس می‌شود.
۱- عصبی بودن و اخم کردن
۲- لاغری سریع افراد چاق
۳- افراد سیگاری؛ به دلیل از دست دادن چربی زیر پوست
۴- عدم تغذیه مناسب و کاهش اشتها

پیشگیری از ایجاد چروک
۱- تغذیه مناسب
۲- عدم استفاده از دخانیات
۳- اعصاب آرام
۴- ورزش و ماساژ صورت
۵- مصرف کرم‌های مرطوب کننده
۶- انجام پیلینگ
۷- انواع لیزر (تحریک کلاژن سازی)
۸- جدید‌ترین روش برای از بین بردن چروک صورت، تزریق آمپول رقیق و غیر سمی شده سم میکروب بوتولیسم (Botox) در داخل عضلات پوست صورت.

پیش از شروع باید بدانید
۱- پیش از شروع، دست‌ها را به هم بمالید تا گرم شوند.
۲- بهتر است این ماساژ را ایستاده انجام دهید.
۳- پاها را از هم باز و عضلات بدن را شل کنید.
۴- ۱۰ الی ۱۵ بار این ماساژ را انجام دهید.

ماساژ خط ابرو
۱- انگشتان خود را به هم بچسبانید و نوک آنها را روبه روی هم در میان پیشانی قرار دهید. به آرامی انگشتان خود را از هم جدا کنید و پوست پیشانی را با ملایمت از هم باز کنید و کمی به عقب بکشید و دوباره به میان پیشانی برگردید. (۵ بار)

۲- از تمام سطح انگشتان استفاده کنید و ماهیچه‌های پیشانی را با فشار به شکل دورانی ماساژ دهید. از بالای پیشانی شروع کنید و حرکات خود را در عرض پیشانی به صورت نواری به پایین ادامه دهید.

۳- از دو انگشت خود استفاده کنید و آنها را میان دو ابرو، روی خطی که از بینی می‌گذرد گذاشته و به آرامی فشار دهید. فشار روی این نقطه برای رفع تنش تمام نواحی مناسب است.

۴- در انتها ماساژ را با ضرب گرفتن روی پیشانی و نواحی گیجگاه به پایان ببرید. این کار باعث می‌شود که احساس انرژی بیشتری کنید.

نکته: قبل از انجام هر گونه ماساژ حتماً دست و صورت تمیز باشد. پوست نباید آکنه داشته باشد.

روغن بذرکتان و آلوئه‌ورا
یکی دیگر از راه‌های برطرف کردن چروک پیشانی ماساژ با روغن بذر کتان است. دو یا سه قاشق غذاخوری از این روغن را دو هفته یک‌بار به صورت مرتب استفاده کنید.
آلوئه‌ورا و سفیده تخم‌مرغ هم هر دو سرشار از ویتامین E هستند. ترکیبی از این دو مواد تهیه کنید و آن را به صورت خمیر آرام به پیشانی بمالید. بگذارید این خمیر به مدت ۱۵ دقیقه روی پیشانی‌تان بماند، بعد می‌توانید با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

دست‌ها را روی پیشانی بگذارید بدون وارد کردن فشار، آن را از روی چشم، گونه و دهان به سمت پایین بیاورید تا به چانه برسید.

  آموزش ماساژ صورت ضد پیری

۱- سپس دست‌ها را باز کنید و در قسمت فک نزدیک گوش‌ها و شقیقه فشار بیشتری وارد کنید.

  آموزش ماساژ صورت ضد پیری

۲- در قسمت پیشانی (این ماساژ به تقویت پایانه‌های عصبی پیشانی و افزایش جریان فشار خون در سینوس‌های پیشانی کمک می‌کند؛ به همین دلیل خاصیت ضد چروک دارد. با دو دست به صورت یک در میان پیشانی را ماساژ دهید. (با هر دست ۱۵ بار)

  آموزش ماساژ صورت ضد پیری

۳- بعد از ماساژ پیشانی نوبت ماساژ سر است. با انجام این ماساژ اکسیژن رسانی به خون و گردش خون در سر افزایش پیدا می‌کند. درنتیجه موها مستحکم و پیاز آن تقویت می‌شود؛ همچنین این ماساژ بر خستگی غلبه کرده و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد.

  آموزش ماساژ صورت ضد پیری

۴- با نوک انگشتان از بالا به سمت پشت سر ماساژ دهید. (۱۵ بار)

  آموزش ماساژ صورت ضد پیری

۵- ناخن‌ها را روی پوست سر قرار دهید و با کمی فشار آنها را مثل شانه به عقب سر بکشید. (۱۵ بار)

آموزش ماساژ صورت ضد پیری

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، پوست و مو بازدید 369 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php