کد خبر : 27869 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷

آموزش شست و شوی طلا و جواهر

طلا و جواهر پس‌ از استفاده‌ به ‌مدت‌ طولانی، در اثر مجاورت‌ با بدن‌ کثیف‌ می ‌شوند و رنگ‌ و جلای‌ اولیه‌ را از دست‌ می‌ دهند. اگر به‌ دنبال‌ راهکاری‌ برای‌ تمیز شدن‌ طلا و جواهر و زینت ‌آلات‌ خود هستید، این مطلب را با دقت‌ بخوانید. تمیز کردن‌ …

آموزش شست و شوی طلا و جواهر

طلا و جواهر پس‌ از استفاده‌ به ‌مدت‌ طولانی، در اثر مجاورت‌ با بدن‌ کثیف‌ می ‌شوند و رنگ‌ و جلای‌ اولیه‌ را از دست‌ می‌ دهند. اگر به‌ دنبال‌ راهکاری‌ برای‌ تمیز شدن‌ طلا و جواهر و زینت ‌آلات‌ خود هستید، این مطلب را با دقت‌ بخوانید.

تمیز کردن‌ طلا و جواهر

برای‌ این‌ کار دو روش‌ توصیه‌ می ‌شود:

الف) با مخلوط کردن‌ جوش‌ شیرین‌ و مایع‌ ظرفشویی،‌ خمیری‌ تهیه‌ کنید. طلا یا جواهر را به‌ خمیر آغشته‌ کنید و بعد از چند دقیقه‌ با آب‌ بشویید.

ب) طلاها را در محلولی‌ از آب‌ و مایع‌ ظرفشویی‌، یا آب‌ و پودر لباسشویی‌ و کمی وایتکس قرار دهید. محلول‌ را به‌ همراه‌ طلای‌ داخل‌ آن‌ روی‌ اجاق‌ گاز جوش‌ آورید. به‌ این‌ ترتیب، جرمی‌ که‌ در لابه‌لای‌ طلا وجود دارد به‌ راحتی‌ خارج‌ می ‌شود. توجه‌ داشته‌ باشید که‌ این‌ روش‌ برای‌ شست‌ و شوی‌ جواهر مناسب‌ نیست. پس‌ از خارج ‌کردن‌ طلاها، آنها را بررسی‌ و با یک‌ مسواک‌ کوچک‌ تمیز کنید. سپس‌ با آب‌ بشویید و روی‌ حوله ‌ای‌ قرار دهید. برای‌ خشک ‌کردن‌ سریع‌ می ‌توانید از سشوار کمک‌ بگیرید.

تمیزکردن‌ جواهرات‌ بدل‌ :

برای‌ تمیز کردن‌ جواهرات‌ به‌ اصطلاح‌ اتمی، از جوش‌ شیرین‌ استفاده‌ کنید. به‌ این‌ صورت‌ که‌ مقداری‌ جوش‌ شیرین‌ روی‌ سطح‌ نمناک‌ برس‌ مسواک‌ بریزید و آن‌ را به‌ آرامی‌ روی‌ این‌ جواهرات‌ بمالید تا براق‌ شوند.

نگهداری‌ از طلا و جواهر :

برای‌ نگهداری‌ صحیح‌ از طلا و جواهر آنها را در جعبه‌ های‌ خود قرار دهید. همچنین‌ می‌ توانید دفترچه ‌ای‌ پارچه ‌ای‌ درست‌ کنید و طلاها را با سنجاق ‌قفلی‌ در آن‌ وصل‌ کنید؛ به‌ گونه ‌ای‌ که‌ سطح‌ آنها به‌ هم‌ ساییده‌ نشود، زیرا در اثر سایش‌ از وزن‌ آنها کاسته‌ می‌ شود. دفترچه‌ را در مکانی‌ امن‌ قرار دهید.

براق‌ کردن‌ طلا و جواهر :

برای‌ براق‌ کردن‌ طلا و جواهر دو روش‌ پیشنهاد می‌ شود:

الف) مقداری‌ خاک‌ اره‌ نرم‌ یا خاکستر چوب‌ تهیه‌ کنید و زیورآلات‌ را درون‌ آن‌ فرو ببرید. سپس‌ به ‌وسیله‌ خاک ‌اره‌ یا خاکستر چوب، سطح‌ آنها را مالش‌ دهید. پس‌ از پاک ‌کردن‌ طلا و جواهر از خرده‌های‌ چوب‌ یا خاکستر، شفافیت‌ و برق‌ چشمگیری‌ را مشاهده‌ خواهید کرد.

ب) با مالش‌ دادن‌ قطعه‌ ای‌ چرم‌ یا پارچه‌ نخی‌ بر سطح‌ طلا، برق‌ و جلای‌ خاصی‌ به‌ وجود می‌آید.

بازکردن‌ گره‌ زنجیر :

اگر زنجیر گردنبندتان‌ گره‌ خورد، آن‌ را روی‌ سطحی‌ صاف‌ و صیقلی‌ بگذارید و مقداری‌ روغن‌ بچه‌ در محل‌ گره‌ بریزید. سپس‌ با یک‌ سوزن‌ کلفت‌ به‌ آرامی‌ گره‌ را باز کنید

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آموزش بازدید 470 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php