کد خبر : 158848 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

آموزش تصویری بافت گل نرگس برجسته

در این بخش از سایت میهن فال ، آموزش تصویری بافت گل نرگس برجسته را برای علاقه مندان به هنر در خانه انتخاب کردیم  که امیدوارم از بافت این گل زیبا نهایت لذت را ببرید. با ما همراه باشید. برای شروع بافت ابتدا با نخ سبز داخل حلقه نامرئی تعداد …

در این بخش از سایت میهن فال ، آموزش تصویری بافت گل نرگس برجسته را برای علاقه مندان به هنر در خانه انتخاب کردیم  که امیدوارم از بافت این گل زیبا نهایت لذت را ببرید. با ما همراه باشید.
آموزش تصویری بافت گل نرگس برجسته
برای شروع بافت ابتدا با نخ سبز داخل حلقه نامرئی تعداد ۱۲ عدد پایه کوتاه می بافیم وبا گره نامرئی کار را گرد می کنیم.
برای آموزش بافت حلقه نامرئی به لینک زیر مراجعه کنید!

آموزش بافت حلقه نامرئی

آموزش تصویری بافت گل نرگس برجسته

حالا با نخ آبی شروع به بافت می کنیم و دانه اول سه زنجیره ودانه سوم یک پایه بلند وسپس سه زنجیره م زنیم یک پایه بلند،دوباره سه زنجیره وبا گره نامرئی داخل دانه سوم وصل می زنیم.این شد یک گلبرگ حالا در همان دانه سومی سه زنجیره ویک پایه بلند،دانه بعدی دوپایه بلند و دانه سوم دوباره یک پایه بلند وسه زنجیره ویک گره نامرئی و دوباره سه زنجیره یک پایه بلند .تمام شش گلبرگ را به همین ترتیب می بافیم ونخ را کور می کنیم.

آموزش تصویری بافت گل نرگس برجسته

حالا برای بافت هر گلبرگ به صورت تک تک عمل می کنیم.کار را بانخ سفید ادامه می دهیم .ابتدا ۹ زنجیره می زنیم و سپس نخ را به وسط گلبرگ وصل می زنیم سپس یک پایه بلند می بافیم وبا یک گره نامرئی به کنار گلبرگ وصل می زنیم وبقیه بافت رو دورتا دور زنجیره هایی که بافتیم ادامه می دهیم ۵ زنجیره بعدی را ۵ پایه بلند می بافیم وهمانطور که به نوک گلبرگ نزدیک می شیم سعی می کنیم که ارتفاع پایه ها کمتر شود تا گلبرگ حالت تیز به خود بگیرد زنجیره ششم را با پایه ساده وزنجیره بعدی را با پایه کوتاه می بافیم ونوک گلبرگ را هم گره نامرئی می زنیم وطرف دیگر گلبرگ را نیز همان طور می بافیم یعنی یک پایه کوتاه ،یک پایه ساده ،۵ پایه بلند و در آخر یک پایه بلند که به گوشه گلبرگ با یک گره نامرئی متصل می شود ونخ را جدا می کنیم.

۵ گلبرگ بعدی را نیز به همین ترتیب می بافیم!!آموزش بافت گل نرگسآموزش بافت گل نرگس

آموزش تصویری بافت گل نرگس برجسته

.

آموزش تصویری بافت گل نرگس برجسته

 

آموزش درست کردن تخمک گل

برای درست کردن تخمک نیاز به سیم گلسازی باریک و تعدادی منجوق داریم.
طبق شکل زیر تخمک را درست می کنیم.یعنی ابتدا تعداد ۸ منجوق رو از سیم رد می کنیم ودوباره از منجوق هفتمی دوباره سیم را رد می کنیم وکار را محکم می کنیم ومثل شکل دوباره ۸ منجوق بعدی را رد می کنیم ودوباره از منجوق هفتمی سیم را رد می کنیم وتخمک سوم هم به همین ترتیب !!!

آموزش تصویری بافت گل نرگس برجسته

حالا تخمک رو حالت می دهیم و از وسط گل رد می کنیم.آموزش تصویری بافت گل نرگس برجسته

آموزش بافت کاسبرگ

برای بافت کاسبرگ ابتدا داخل حلقه نامرئی ۶ پایه کوتاه می بافیم وکار را گرد می کنیم سپس رج بعدی را در تمام دانه ها دو پایه کوتاه می بافیم یعنی ۱۲ پایه کوتاه می شود.رج سوم وچهارم وپنجم را هردانه یکی می بافیم تا حالت بافت کاسه ای شود در آخر داخل کار را با پنبه پر می کنیم وبه پشت گل وصل می کنیم.

آموزش تصویری بافت گل نرگس برجسته

آموزش بافت غنچهرج اول ۵ پایه کوتاه داخل خلقه نامرئی می بافیم وکار را گرد می کنیم دو رج بعدی را دوبل می کنیم یعنی هر خانه دوپایه کوتاه می بافیم . ۴ رج ساده می بافیم یعنی هر دانه یک پایه کوتاه! رج بعدی را هر دو پایه یکی کم می کنیم (یعنی دوپایه می بافیم یک پایه نمی بافیم وبه خانه بعدی می رویم) داخل کار را با پنبه پر می کنیم و همه دانه ها را کور می کنیم.

آموزش تصویری بافت گل نرگس برجسته

برای بافت و وصل چند غنچه به هم از سیم گلسازی استفاده می کنیم.

آموزش تصویری بافت گل نرگس برجسته
ابتدا اول سیم را به چسب قطره ای آغشته می کنیم وداخل غنچه فرو می کنیم تا محکم شود سپس دور تا دور سیم را با پایه کوتاه پر می کنیم و انتهای سیم را دوباره به چسب آعشته می کنیم و به داخل غنچه دومی فرو می کنیم وکار را محکم می کنیم.

آموزش تصویری بافت گل نرگس برجسته
در آخر کار گلها وغنچه ها را به هم وصل می کنیم آموزش بافت گل نرگس

آموزش تصویری بافت گل نرگس برجسته
اینم از آموزش بافتنی امروز .از این گلهای نرگس زیبا می تونید برای تزئین اتاقتون استفاده کنید !!!

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، آموزش ، متفرقه ، هنر در خانه بازدید 637 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php