کد خبر : 18537 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴

آماری وحشتناک درباره فوتبال ایران

رئیس کانون مربیان فوتبال ایران با بیان اینکه در لیگ برتر حدود ۵۰۰ بازیکن داریم که ۷ درصد یعنی ۳۵ نفر آنها در ۸۰ درصد مسابقات بازی کرده‌اند، گفت: آمار برکناری و جابجایی مربیان در لیگ برتر ایران وحشتناک است. مجید جلالی در گفتگو با مهر، در خصوص ارزیابی‌اش از …

آماری وحشتناک درباره فوتبال ایران

رئیس کانون مربیان فوتبال ایران با بیان اینکه در لیگ برتر حدود

۵۰۰ بازیکن داریم که ۷ درصد یعنی ۳۵ نفر آنها در ۸۰ درصد مسابقات بازی کرده‌اند، گفت: آمار برکناری و جابجایی مربیان در لیگ برتر ایران وحشتناک است.
مجید جلالی در گفتگو با مهر، در خصوص ارزیابی‌اش از خروجی و پدیده‌های لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: در لیگ برتر حدود ۵۰۰ بازیکن داریم که ۷ درصد یعنی ۳۵ نفر آنها در ۸۰ درصد مسابقات بازی کرده‌اند. به عبارت دیگر این ۳۵ بازیکن را تمام تیم‌های لیگ می‌خواهند. حدود ۸ درصد بازیکنان هم در انتهای فصل به خاطر آسیب دیدگی یا بالارفتن سن از لیگ ریزش دارند.

وی ادامه داد: به این ترتیب ۸۵ درصد بازیکنان کسانی هستند که یا اصلا در لیگ بازی نمی‌کنند و یا خیلی کم برای تیمشان به میدان می‌روند. این آمار در فوتبال ما تکان دهنده و هشداردهنده است. می‌شود روی این موضوع بررسی‌های زیادی انجام داد. البته در دنیا آمار بازیکنانی که کمتر برای بازیکنانشان به میدان می‌روند، ۶۰ درصد است و ما هم باید این میزان را به استاندارد جهانی برسانیم.

سرمربی پیشین تیم فولاد خوزستان با اشاره به تعداد بازیکنان جدا شده از لیگ در پایان هر فصل، تاکید کرد: به طور معمول در پایان هر فصل حداقل باید ۲۰ درصد بازیکنان ریزش داشته باشند تا نفرات جدید و جوانتر به فوتبال تزریق شوند ولی این آمار در فوتبال ما ۷ درصد است. به همین خاطر است که تغییر نسل در فوتبال ما حدود ۱۳ سال طول می‌کشد در حالی که اگر ۲۰ درصد ریزش داشته باشیم، این تغییر نسل در پنج سال رخ خواهد داد.

جلالی در بخش دیگری از صحبت‌هایش آمار برکناری و جابجایی مربیان در لیگ برتر را وحشتناک دانست و گفت: طبق آمار ۳۵ نفر در ۱۸ تیم مربیگری کرده‌اند، یعنی به طور متوسط هر مربی ۱۷ و نیم هفته سر کار بوده است. متاسفانه این مسئله هر سال بدتر می‌شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار ورزشی بازدید 344 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php