کد خبر : 39344 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰:۵۸

آشنایی با ورزش گلف

بیش از چندین دهه است که گلف در میان ورزشکاران محبوب شده است. حدود 65 میلیون گلف‌باز در حال حاضر در جهان وجود دارند. این ورزش محبوب‌ترین ورزش فردی شناخته شده و از سال 2009 جزو رشته‌های ورزشی المپیک است. تکنیک در گلف اهمیت بسزایی دارد به همین دلیل شرایط …

بیش از چندین دهه است که گلف در میان ورزشکاران محبوب شده است. حدود 65 میلیون گلف‌باز در حال حاضر در جهان وجود دارند. این ورزش محبوب‌ترین ورزش فردی شناخته شده و از سال 2009 جزو رشته‌های ورزشی المپیک است. تکنیک در گلف اهمیت بسزایی دارد به همین دلیل شرایط فیزیکی مناسب دیرتر مورد توجه قرار می‌گیرد. برای به دست آوردن قدرت و انعطاف‌پذیری گلف‌بازان می‌توانند از ورزش‌هایی که عضلات را قدرتمند می‌کنند، استفاده کنند. چابکی نقش اساسی در این ورزش دارد.

آشنایی با ورزش گلف

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که سرعت سر چوب گلف تاثیر زیادی بر میزان فاصله دارد که توپ گلف می‌پیماید. بنابرارین لازم است گلف‌بازان بر روی قدرت خود کار کنند.

تحقیقاتی که پیش از این در این زمینه انجام شده، بیشتر گلف‌بازان مبتدی و ما در سطح متوسط را مورد بررسی قرار داده است، اما این سوال وجود دارد که آیا گلف بازان حرفه‌ای نیاز به تمرین‌های قدرتی ندارند؟

گروهی از محققان اسپانیایی تاثیر برنامه تمرینی قدرتی را بر شرایط فیزیکی و کارایی گلف‌بازان بررسی کردند. این مطالعات 18 هفته به طول انجامید. تاثیرات این برنامه ورزش با برنامه‌های تمرینی و نرمش سنتی مقایسه شد. در این مطالعات جرم بدن، چرم چربی،‌ حجم ماهیچه‌ها و شاخص‌های دیگری اندازه‌گیری شدند.

نتایج این تحقیقات نشان داد که برنامه ورزش قدرتی 18 هفته‌ای به طور قابل توجهی قدرت گل‌بازان افزایش می‌دهد. این تمرین‌ها به طور ناگهانی کارایی گلف‌بازان را بالا نمی‌برند بلکه بعد از چند هفته تاثیر آن‌ها مشخص می‌شود. گلف‌بازان باید به آمادگی بدنی خود فکر کنند و آن را در برنامه کاری خود در نظر بگیرند.

ممکن است گلف به نظر زیاد فیزیکی نرسد و تکنیک در آن بیشتر به چشم بیاید. با این وجود این مطالعات نشان داده‌اند که آمادگی فیزیکی بسیار مهم است. بنابراین گلف‌بازان باید تمرین‌های قدرتی و انعطاف‌پذیری انجام دهند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 220 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php