کد خبر : 138891 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲:۰۸

آخرین فرزند رضاشاه در ایران + عکس

ساتین: حمیدرضا پهلوی آخرین و یازدهمین فرزند رضا شاه پهلوی بود. او که هفتمین پسر رضاشاه و پنجمین فرزند عصمت دولتشاهی بود، در ۱۳ تیر ماه ۱۳۱۱ به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در تهران سپری کرد. پس از برکناری و تبعید پدرش با او به آفریقای جنوبی رفت …

ساتین: حمیدرضا پهلوی آخرین و یازدهمین فرزند رضا شاه پهلوی بود. او که هفتمین پسر رضاشاه و پنجمین فرزند عصمت دولتشاهی بود، در ۱۳ تیر ماه ۱۳۱۱ به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در تهران سپری کرد.

پس از برکناری و تبعید پدرش با او به آفریقای جنوبی رفت و پس از مرگ رضاشاه […] حمیدرضا پهلوی آخرین و یازدهمین فرزند رضا شاه پهلوی بود. او که هفتمین پسر رضاشاه و پنجمین فرزند عصمت دولتشاهی بود، در ۱۳ تیر ماه ۱۳۱۱ به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در تهران سپری کرد.

آخرین فرزند رضاشاه در ایران + عکس

پس از برکناری و تبعید پدرش با او به آفریقای جنوبی رفت و پس از مرگ رضاشاه در سال ۱۳۲۳ برای ادامه تحصیل به بیروت فرستاده شد که پیشرفتی نداشت و در عوض اهل خوشگذرانی بود به همین خاطر در سن ۱۹ سالگی مقدمات ازدواج او را فراهم کردند و در سال ۱۳۳۰ با دخترعموی مادرش مینو دولتشاهی فرزند ابوالفتح دولتشاهی ازدواج کرد و صاحب یک دختر به نام نیلوفر پهلوی شد ولی این ازدواج اندکی بعد به جدایی انجامید.

آخرین فرزند رضاشاه در ایران + عکساز چپ حمید‌رضا پهلوی و اسد‌الله رشیدیان

 او سپس با هما خامنه ازدواج کرد که از او هم صاحب دو فرزند به نامهای نازک و بهزاد شد. این ازدواج هم دوامی نیافت.. پهلوی از سوی خاندان سلطنت متهم بود که در مجامع و محافل موجبات آبروریزی خانواده سلطنتی را فراهم می‌آورد تا اینکه در سال ۱۳۴۰ به طور کامل از دربار طرد شد و عنوان شاهزادگی از وی سلب گردید.

 

آخرین فرزند رضاشاه در ایران + عکس

حمیدرضا به علت عدم ارتباط با خاندان پهلوی، پس از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ ه.ش ایران را ترک نکرد. وی پس از چندی زندانی شد و نهایتاً در سال ۱۳۷۱ درگذشت و در بهشت زهرا دفن شد.

 

آخرین فرزند رضاشاه در ایران + عکس
آخرین فرزند رضاشاه در ایران + عکس
به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 629 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php