کد خبر : 31399 تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۶

چگونه چشمانی زیبا و جذاب داشته باشیم؟

آرایش چشم، خصوصا ریمل، یکی از وقتگیرترین گام‌ها در حاضر شدن خانم‌ها برای بیرون رفتن از خانه است. تقریبا هیچ کار دیگری به اندازه‌ی بلند و از هم جدا کردن مژه‌ها و درست کردن چشم‌های درشت بی‌نقص صبر و دقت لازم ندارد. ولی رسیدن به این هدف با ابزار نامناسب …

آرایش چشم، خصوصا ریمل، یکی از وقتگیرترین گام‌ها در حاضر شدن خانم‌ها برای بیرون رفتن از خانه است.

تقریبا هیچ کار دیگری به اندازه‌ی بلند و از هم جدا کردن مژه‌ها و درست کردن چشم‌های درشت بی‌نقص صبر و دقت لازم ندارد.

ولی رسیدن به این هدف با ابزار نامناسب یا دست‌های لرزان می‌تواند مشکل باشد. حتی از این هم بدتر می‌شود وقتی که مقداری زیادی ریمل بزنید و مژه‌هایتان مانند پاهای عنکبوت شود–مگر اینکه این ظاهر دلخواهتان بوده باشد.

چگونه چشمانی زیبا و جذاب داشته باشیم؟

برای خانم‌های بسیاری ریمل زدن جزو مراسم هر روز صبحشان است و به اندازه‌ی شانه کردن موها یا مسواک زدن دندان‌ها اهمیت دارد. انتظار می‌رود که ریمل بسیار تاثیر گذار باشد. باید مژه‌ها را از هم جدا کند و آن‌ها را بلند‌تر و ضخیم‌تر نشان دهد – شبیه مژه‌ی مصنوعی.

کمپانی‌های آرایشی در زمینه‌ی برس ریمل با هم رقابت دارند. برس‌های خم شو، برس‌های پرپشت و برس‌هایی که در ظروف استادانه طراحی شده عرضه می‌شوند.

همه‌ی این‌ها این سوال را برای مصرف کننده‌ی عادی مطرح می‌کند که این برس‌ها برای برآورده کردن چه مقصودی مناسبند. متخصصان می‌گویند مهم‌ترین نکته شکل برس است.

استفن اشمید، آرایشگر مکس فکتور می‌گوید “برس در نتیجه‌ی نهایی تاثیر مهمی دارد.” او می‌گوید دلیل تنوع شکل برس‌ها کاربرد‌های مختلف آن‌هاست: ایجاد حجم، پوشاندن مژه‌ها و رسیدن به ظریف‌ترین شکل مژه‌ها. “نیازها زیادند و به همین خاطر انقدر شکل برس‌ها متتنوع است.”

سوزان کرامر، آرایشگر در ریمل لندن می‌گوید “خانم‌هایی که اهمیت زیادی به داشتن آرایش عالی می‌دهند باید از برس گرد استفاده کنند.” شعاع این برس‌ها معمولا بسیار کم است و همین عملکرد دقیق را ممکن می‌سازد. او اضافه می کند “حتی کوچکترین و پنهان‌ترین مژه‌ها در گوشه‌ی چشم هم در دسترس قرار می‌گیرند.”

کرامر می‌گوید: خانم‌هایی که مکررا ریملشان را تمدید می‌کنند باید از برس‌های خم شو استفاده کنند چرا که موهای آن‌ها نسبتا جدا از هم هستند و به راحتی می‌توانند به میزان لازم ریملشان را تمدید کنند. خانم‌هایی که به دنبال مژه‌های به دقت جدا شده از هم هستند باید از برس پرپشت برای زدن ریمل استفاده کنند. نکته‌ی کلیدی درباره‌ی استفاده از این برس‌ها این است که ریمل روی برس کمترین مقدار ممکن باشد. در غیر این صورت پس از یک یا دوبار زدن برس مژه‌ها به هم می‌چسبند.

مشکل دیگر، ظاهر به هم ریخته‌ی پای عنکبوتی است که در اثر قدیمی بودن ریمل ایجاد می‌شود.اریک اشمیت-موهان، آرایشگر منهتن کازمتیکس می‌گوید :”ریمل درست پس از باز شدن شروع به خشک شدن می‌کند”. هرچه قدیمی‌تر باشند خمیری‌تر می شوند و به همین دلیل زدنشان روی مژه سخت‌تر می‌شود.

حرکت دادن نادرست برس هم می‌تواند باعث چسبیدن مژه‌ها شود. راهنمایی اشمیت-موهان این است که برس ریمل را مانند شانه استفاده کنید و از ریشه تا سر مژه بکشید. این روش به حرکات ناگهانی بین کمان ابروها ترجیح دارد.

البته برای وقتی مژه‌ها به هم می‌چسبند ابزار خاصی برای تصحیح اشتباه پیش آمده وجود دارند. شانه ایست که به سادگی آن ها را جدا می‌کند. اگر این وسیله در دسترستان نبود اشمیت-موهان پیشنهاد می‌کند برس ریمل را با دستمالی تمیز کنید و بدون ریمل برس را به مژه‌ها بکشید.

ولی مژه‌های استادانه از هم جدا شده همیشه دلخواه خانم‌ها نیست. کرامر می‌گوید مژه‌های پا عنکبوتی گاهی نیت دلخواه هستند، خصوصا در پاییز. برای ایجاد چنین ظاهری در ابتدا ریمل را به طور عادی روی مژه‌ها بزنید و بعد با فشار دادن برس روی مژه‌ها به اضافه کردن ریمل ادامه دهید تا مژه‌ها به هم بچسبند.

چگونه رنگ ریمل را انتخاب کنید؟

ریمل هایی که به راستی رنگی مشکی دارند، برای همه مناسب هستند، مهم است که رنگ ریمل واقعا سیاه باشد، برای تشخیص این موضوع با برس مقداری از آن را روی دستمال کاغذی یا کاغذ سفید بکشید، اگر احساس کردید که بیشتر خاکستری است تا مشکی از خرید آن منصرف شوید اما اگر موهایی روشن یا قرمز دارید می توانید از ریمل قهوه ای هم استفاده کنید چون ریمل قهو ه ای حالتی طبیعی تر به چهره شما می دهد، حواس تان باشد که رنگ های فانتزی مثل آبی، قرمز، سبز و… تنها مناسب خانم های خیلی جوان است.

قبل از ریمل مژه ها را فر کنید

مسلما وقتی مژه ها فر باشند با ریمل، زیبایی آن ها دوچندان می شود اما هنگام فرکردن باید چند نکته خاص را در نظر گرفت. اول این که باید قبل از ریمل از فر مژه استفاده کرد، نباید هنگام استفاده از فرمژه هیچ گونه ماده خاصی روی مژه ها باشد چون در غیر این صورت احتمال آسیب دیدن و شکسته شدن مژه ها وجود دارد.

نکته دوم این که باید فرمژه آنقدر پهن باشد که تمام مژه ها یکدست فر شوند و پد پلاستیکی آن کاملا در جای خود قرار گرفته باشد.

با مژه های کوتاه چه باید کرد؟

باید ریملی انتخاب کنید که رنگ تیره ای داشته باشد و بلند کننده مژه باشد. یک بار ریمل بزنید، صبر کنید تا ریمل خشک شود سپس یک لایه دیگر روی آن بزنید. اگر مژ ه های تان هم کوتاه است هم نازک، به دنبال ریمل بلند کننده و حجم دهنده باشید. ابتدا یک لایه ریمل بزنید، اجازه دهید خشک شود و دوباره سر مژه ها و مژه های انتهای چشم را دوباره ریمل بزنید.

مژه های بلند تنها به دنبال حجم دهنده باشند

آن هایی که مژه های بلند دارند، نیازی به استفاده از ریمل های بلند کننده ندارند، برعکس باید ریملی انتخاب کنند که حجم دهنده باشد. این دسته از خانم ها هم باید صبر کنند لایه اولی ریمل خشک شده و سپس مژه ها را از ریشه ریمل بزنند تا پرتر به نظر برسند.

مژه ها را نکشید

هیچ گاه با دست ریمل روی مژه ها را نکنید یا برای پاک کردن به مژه ها فشار نیاورید و آن ها را نکشید چون این کار می تواند منجر به التهاب ناحیه پلک ها شده و حتی ممکن است باعث ریزش مژه ها هم شود. برای پاک کردن ریمل ها پنبه ای را آغشته به شیرپاک کن کنید و بعد پنبه را روی مژ ها فشار دهید تا ریمل ها درون ماده پاک کننده حل شوند و در نتیجه به راحتی پاک شوند.

کسانی که نباید از ریمل حجم دهنده استفاده کنند

مژ ه های سیخکی هیچ حالتی ندارند و به صورت یک خط مستقیم رشد می کنند. در این حالت باید هم از فرمژه استفاده کنید و هم از ریمل حالت دهنده و بلند کننده؛ این دسته از خانم ها نباید ریمل حجم دهنده استفاده کنند چون مژه های شان سنگین و بسیار مصنوعی به نظر می رسد.

تکنیک های صحیح ریمل زدن را یاد بگیرید

▪ قبل از این که برس را به مژه های تان بزنید، مقدار اضافی ریمل روی برس را با گذاشتن دستمالی روی آن پاک کنید.

▪ هنگام ریمل زدن باید برس آن را به طور افقی بگیرید و بعد از ریشه به سمت نوک مژه ها ریمل بزنید، برس را کمی بچرخانید تا مژه ها از هم جدا شوند، حواس تان باشد که خیلی مژ ه ها را از ریمل پرنکنید.

▪ وقتی می خواهید مژه های پلک بالا را ریمل بزنید باید برس را بالای مژه ها بگیرید چون وقتی به مژه ها از بالا ریمل بزنید، وزن مژه ها به سمت پایین می افتد و حالت بهتری می گیرند، اگر می خواهید مژه های پلک پایین را هم ریمل بزنید، بهتر است نسبت به پلک بالا ریمل کمتری استفاده کنید.

▪ اگر می خواهید مژه ها به خاطر ریمل زیاد به هم نچسبند، بعد از هر دوری که ریمل می زنید صبر کنید تا خشک شود و بعد دوباره روی آن دور دوم را شروع کنید، معمولا یک تا ۲ دور ریمل زدن کافی است ولی اگر می خواهید ریمل پرتری داشته باشید، می توانید ۲ تا ۳ دور بزنید.

برای چشم‌های قهوه‌ای انتخاب آرایشی که برازنده رنگ چشم‌هایتان باشد، باعث کوچک‌شدن دایره وسیع انواع ممکن آرایش‌ها می‌شود و چهره شما خاص، زیبا و بی‌نظیر جلوه می‌کند. کسانی که رنگ چشمان‌شان قهوه‌ای است (رنگ غالب چشم ایرانی‌ها همین رنگ است) انتخاب سایه و رنگ پایه برای چهره‌شان، چندان سخت نیست؛ فقط کافی است مطلب زیر را بخوانید تا در جریان این امر قرار بگیرید.

برای سایه چشم باید رنگی را انتخاب کنید که زیبایی چشم شما به تمامی جلوه‌گر شود؛ رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، صورتی، آبی و طلایی و انواع کمرنگ و پر‌رنگ همه اینها ازجمله رنگ‌هایی هستند که با قهوه‌ای چشمان‌تان تقابل ایجاد می‌کنند. ته‌رنگ سرد باعث ایجاد کنتراست با گرمی ته‌رنگ چشم‌ها می‌شود و درخشش آنها را دو‌چندان می‌کند. برای آنکه آرایش‌تان طبیعی‌تر به نظر برسد، سایه چشم‌ها را یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی چشمتان انتخاب کنید.

البته اگر می‌خواهید نگاهی گرم و زنده داشته باشید، سایه‌ای با یک درجه تیره‌تر از رنگ چشم‌ها، کارساز خواهد بود. برای خط چشم، رنگی را بردارید که با سایه چشم‌ها بیشترین هماهنگی را داشته باشد. تون‌های آبی یا گوجه‌ای، بهترین گزینه‌ها برای سایه‌های آبی و بنفش است. یک خط چشم مشکی (که به شکل سنت درآمده!) باعث می‌شود چشم‌ها حالتی دراماتیک به خود بگیرند و چشمان قهوه‌ای شما بیشتر بدرخشند. استفاده از ریمل سیاه نیز به باز‌شدن و درخشش چشم‌هایتان کمک خواهد کرد. با توجه به اینکه ریمل برای بلندتر و ضخیم‌ترشدن مژه‌ها ساخته شده است، به عنوان یکی از ملزومات آرایش هر رنگ چشمی، مورد استفاده قرار می‌گیرد

اما برای چشم‌های قهوه‌ای، ریمل‌های مشکی باعث افزایش گرمی و شکوه سایه و رنگ چشم‌هایتان می‌شود. بهتر است باقی آرایش‌تان در حد جزئی باشد تا فقط چشم‌هایتان جلب توجه کنند. اگر برای لب و گونه‌هایتان از رنگ‌های خنثی استفاده کنید، چشم‌های شما کانون توجه خواهند بود و زیبایی و آراستگی چهره‌تان حفظ می‌شود. چشم‌های شما کانون توجه خواهند بود و زیبایی و آراستگی چهره‌تان حفظ می‌شود.

نکته۱

برخی از ست‌های آرایشی، مخصوص چشم‌های قهوه‌ای طراحی شده‌اند و رنگ‌های پیشنهادی‌ای در آنها موجود است که انتخاب را برای شما راحت‌تر می‌کند و سرعت انجام کار را هم بالا می‌برد.

نکته۲

سایه‌ها و خط‌چشم‌های براق و اکلیلی، درخشندگی چشم‌ها را بیشتر می‌کنند و چشم‌ها را درشت‌تر نشان می‌دهند؛ ضمن اینکه چهره‌ای شیک و زیبا برایتان فراهم می‌سازند.

خطوط پیری را پاک کنید

ناحیه اطراف چشم ها دائما در حال حرکت است که این امر از به هم خوردن پلک ها در طی روز و از چشمک زدن های ناشی از عوامل خارجی نشات می گیرد. حرکات مکرر پلک ها باعث ایجاد چین و چروک می شود و این روند با افزایش سن شدت پیدا می کند.

 چگونه چشمانی زیبا و جذاب داشته باشیم؟

به دلیل ظریف بودن پوست اطراف چشم این ناحیه زودتر از سایر قسمت های صورت دچار چین و چروک می شود. برای برطرف کردن چین و چروک های اطراف چشم از ورقه های نازک سیب زمینی استفاده کنید. چشم ها را ببندید و ورقه های سیب زمینی را روی چروک های اطراف چشم قرار دهید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به حالت آرامش باقی بمانید و سپس چشم ها را با آب ولرم بشویید. برای رفع چین و چروک ها ماساژ نیز نقش موثری دارد.

ابتدا کرم ضد چروک مناسبی را به آرامی اطراف چشم ها بمالید و با ضربه های پیاپی، زیر چشم و کنار چشم بزنید و با انگشتان اشاره، از گوشه خارجی چشم به طرف گوشه داخلی چشم ماساژ دهید. سعی کنید انگشت را درست روی خطوط چین ها بگذارید و حرکت دهید.

پنبه هم می تواند کمک کننده باشد. برای رهایی از بروز چین و چروک اطراف چشم، هر روز صبح بعد از شستن دست و صورت، دو تکه پنبه یا پارچه نخی تمیز را با آب سرد مرطوب کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی چشم های خود قرار دهید. بعد کرم ضد چروک دور چشم را با ضربه های پیاپی، آرام زیر چشم بمالید.

چشم ها هم پف می کنند

اطراف کره چشم و داخل حفره استخوانی چشم را چربی دربرگرفته است. با افزایش سن این چربی رفته رفته بیرون می آید و موجب پف آلود شدن زیر چشم ها می شود. زمانی که آب در این چربی جمع می شود حالت پف آلود زیر چشم ها تشدید می شود. بنابراین خوابیدن به پشت، خواب ناکافی، مصرف بیش از حد نمک، آلرژی یا تغییرات هورمونی دوران قاعدگی باعث تشدید پف چشمان می شود.

گردش خون مویرگی در ناحیه اطراف چشم به کندی صورت می گیرد و دستگاه لنفاوی که وظیفه دفع مواد زائد را به عهده دارد به کندی در جریان است و همین امر باعث جمع شدن آب و تشکیل آماس در زیر چشمان می شود. این اتفاق هنگام بلند شدن از خواب به حداکثر شدت خود می رسد زیرا در هنگام خواب پلک ها دیگر به وظیفه مکانیکی خود (که به تخلیه مایعات کمک می کند) عمل نمی کند.

با بالا رفتن سن، استرس و تنش های وارده، خستگی پوست و شل شدن این عضو، پف چشم ها بیشتر می شود. گاهی نیز پف چشم ها در اثر رژیم غذایی غلط یعنی مصرف زیاد نمک و نوشیدن مواد کافئینی اتفاق می افتد.

درمان چشمان خسته

برای درمان خستگی و پف آلود بودن چشم ها می توانید از چند راهکار مناسب استفاده کنید که عبارتند از:

۱- قبل از خواب از بالش مناسب استفاده کنید. روی شکم نخوابید و سر خود را در بالش فرو نبرید، زیرا هنگام خواب مایعات، اطراف چشم ها جمع و باعث پف کردن چشم ها می شود. اگر حین خواب سرتان را طوری روی بالش بگذارید که بالاتر از سطح بدنتان قرار گیرد، مایعات در اطراف چشم ها جمع نمی شود.

۲- برای رفع پف اطراف چشم ها از کمپرس آب سرد و یخ به مدت ۱۵ دقیقه استفاده کنید. کمپرس آب سرد، ورم و پف چشمان را تا حدود زیادی برطرف می کند، زیرا کمپرس یخ موجب انقباض و تنگ شدن رگ های خونی می شود و تورم را کاهش می دهد. همچنین می توانید مقداری یخ را روی پارچه ای تمیز بریزید و زیر چشمان خود قرار دهید، اگر چشمانتان حساس است از مخلوط آب و شیر استفاده کنید، زیرا شیر اثر تسکین دهنده و آرام بخش دارد.

۳- یک قاشق غذاخوری تمیز را زیر آب سرد بگیرید و آن را به مدت یک دقیقه روی پف چشمان قرار دهید.

۴- خیاری را حلقه کنید و روی چشم ها به صورت کمپرس قرار دهید.

۵- از مصرف مواد غذایی پرنمک پرهیز کنید.

۶- از قدرت چای غافل نشوید.

کمپرس چای برای برطرف کردن پف چشمان بسیار مفید است، زیرا ترکیبات طبیعی موجود در برگ چای باعث تحریک سیستم لنفاوی اطراف چشم ها می شود و آنها را به جریان می اندازد.

چای کیسه ای را با آب ولرم مخلوط کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود سپس روی هر یک از چشمانتان یک چای کیسه ای قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه در حالت درازکش استراحت کنید. این کمپرس برای رفع خستگی چشم ها و پف پلک ها بسیار مفید است.

این گیاهان برای رفع چین و چروک مفیدند

گشنیز یکی از گیاهانی است که می تواند دربرطرف کردن چین و چروک زیر چشم مفید باشد.
با موادی که در زیر به آنها اشاره شده است کرمی برای رفع چروک زیر چشمان خود تهیه کنید.

مواد لازم:

عسل: ۲ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز: ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۱ قاشق چای خوری
مقداری آب

طرز تهیه:

تخم گشنیز را بکوبید و داخل آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. هنگامی که آب جوش آمد، عسل و روغن زیتون را مخلوط کنید و روی حرارت بخار قرار دهید. کرم آماده شده را در ظرفی دردار بریزید. هر روز ۲ بار از این کرم را به زیر چشمان خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

می توانید برای از بین بردن چروک زیر چشمان از ماسک روغن زیتون نیز استفاده کنید. برای تهیه این ماسک به ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک عدد سفیده تخم مرغ نیاز دارید.

طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ را خوب به هم بزنید تا کف کند سپس روغن زیتون را به آن اضافه و خوب آنها را با هم مخلوط کنید. مخلوط آماده شده را به زیر چشم ها بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را با شیر و پنبه به آرامی پاک کنید و چشم ها را با آب سرد بشویید.

سیاهی را کمرنگ کنید

بروز کبودی و سیاهی دور چشم ها در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود. به طور کلی پوست اطراف چشم بسیار نازک است و با بالا رفتن سن، شل تر و نازک تر می شود. به همین دلیل تیرگی رگ های پوست و عضلات بارزتر و باعث ایجاد تیرگی دور چشم می شود.

وراثت یکی از شایع ترین دلایل کبودی زیر چشم است. البته عوامل دیگری مثل کم خونی، بیماری های تیروئیدی، برخی بیماری های هورمونی و حساسیت های پوستی نیز از دلایل ایجاد این مشکل است.

این کبودی با افزایش سن به تدریج بیشتر می شود و عواملی مثل خستگی، بی خوابی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تغییرات هورمونی دوران قاعدگی آن را تشدید می کند. این مشکل درمان قطعی و صددرصد ندارد ولی با رعایت برخی نکات و مراقبت ها می توانید آن را کاهش دهید.

کرم مخصوص دور چشم تغییراتی در گردش خون عروق پوست پلک ایجاد و تا حدودی از تجمع خون وریدی در پلک جلوگیری می کند و باعث کاهش سیاهی دور چشم می شود.

از مواد خانگی و خواص آنها بهره مند شوید

اگر قصد استفاده از کرم های گران قیمت و شیمیایی را ندارید و به دنبال یک راه ساده تر می گردید می توانید از ماسک ها و محلول های خانگی که به راحتی قابل تهیه هستند استفاده کنید، بدون این که هزینه گزافی صرف خرید محصولات زیبایی کنید.

طب سنتی از قدیم الایام به بررسی خواص تمامی گیاهان و مواد غذایی پرداخته و توانسته است اثرات آنها را در مشکلات مختلف بررسی کند. پس می توانید به مواد موجود در منزل اعتماد و مشکل خود را تا حد زیادی برطرف کنید. در ادامه به دو ماسک و محلول اشاره شده است.

ماسک عسل

مواد لازم:

عسل: ۲ قاشق غذاخوری
سرکه: ۱ قاشق غذاخوری

عسل و سرکه را مخلوط کنید و خوب به هم بزنید سپس زیر چشم و روی لک های صورت بمالید. به مدت ۲۰ دقیقه در حالت آرامش دراز بکشید وبعد صورت خود را بشویید. این ماسک برای از بین بردن کبودی زیر چشم بسیار مفید است.

محلول روغن زیتون

مواد لازم:

روغن زیتون: ۴ قاشق غذاخوری
نمک: ۴ قاشق غذاخوری

روغن زیتون و نمک را در درون ظرفی بریزید و آن قدر هم بزنید تا نمک کاملا حل شود سپس با دقت زیاد مقداری از مخلوط به دست آمده را زیر چشم ها بمالید، مراقب باشید مخلوط داخل چشم ها نرود. بعد از ۱۰ دقیقه چشم ها و صورت خود را بشویید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آرایشگری ، سبک زندگی بازدید 1,511 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php