کد خبر : 192899 تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

چرا ماهی قرمز عید زود می میرند + چه کار کنیم نمی رند

-از نظر بهداشت: ماهی قرمز میتولند یک بیماری پوستی به نام سالموند را به انسان منتقل کند و سلامت افراد خانواده را به خطر بی اندازد. ۲-از نظر روانی: همانطور که میدانید ماهی های قرمز دارای طول عمر کوتاهی هستند مرگ یک موجود زنده برای کودکان شما که هنوز با …

-از نظر بهداشت: ماهی قرمز میتولند یک بیماری پوستی به نام سالموند را به انسان منتقل کند و سلامت افراد خانواده را به خطر بی اندازد.

۲-از نظر روانی: همانطور که میدانید ماهی های قرمز دارای طول عمر کوتاهی هستند مرگ یک موجود زنده برای کودکان شما که هنوز با مفهوم مرگ اشنایی ندارند میتواند اسیب های روانی زیادی برای انها به دنبال داشته باشد که این اثار حتی در دوران میان سالی این افراد هم باعث بروز برخی بیماری های روانی می شود.

چرا ماهی قرمز عید زود می میرند + چه کار کنیم نمی رند

۳-از نظر دینی: همه می دانیم که محل زندگی ماهی دریا و رودخانه هاست نه یک تنگ کوچک و ممکن است بسیاری از افراد با شرایط نگهداری از این جانور اشنا نباشند و ندانند غذای ن این جانور چیست و چند روز یک بار باید اب ظرفی که در ان نگهداری می شود را تعویض کنند و … که همه ی این ها موجب جلو انداختن مرگ این جانورد می شود و هیچ دین و آیینی با ازارو اذیت حیوانات موافق نیست.

چرا ماهی قرمز عید زود می میرند + چه کار کنیم نمی رند

۴-از نظر اقتصادی: با یک حساب و کتاب ساده می توان به این موضوع پی برد که برای خرید ماهی قرمز در هر سال هزینه های زیاد می شود. برای مثال اگه ۱۰ میلیون خانواده ایرانی هر کدام ۲ ماهی خریداری کنند با قیمت هر کدام حدود ۱۰۰۰ تومان مبلغی حدود بیست میلیارد تومان می شود حال ان که این ماهی ها تا پایان تعطیلات نوروزی بیشتر زنده نمی مانند.

چرا ماهی قرمز عید زود می میرند + چه کار کنیم نمی رند

همه ی ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که این ماهی ها بخاطر اسفاده از اب کلر دار و همچنین ضرباتی که در اثر جابجایی به ان ها وارد می شود اکثرا سکته زده شده اند و به دلیل استفاده از غذاهای چرب برای ان ها و همچنین ازار و اذیت این جانوران توسط کودکان و بسیاری موارد دیگر این ماهی ها پس از خرید چند روز بیشتر زنده نمی مانند. پس بیاید به خاطر خدا و حفظ سلامتی خودمان و همچنین حفاظت از محیط زیست از خرید ماهی قرمز برای سر سفره هفت سین خودداری کنیدم.

نکته ی دیگر ان که ماهی قرمز در سفره ی هفت سین ایرانیان باستان نیز هیچ جایی نداشته.

5/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : تصاویر ، جالب و دیدنی بازدید 1,016 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php