کد خبر : 178720 تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۳۶

نماز این افراد قبول نیست

نماز این افراد قبول نیست بنا به روایات رسیده از پیامبر (ص)، علاقه و محبت حقیقی و قلبی به امیرالمومنین علی (ع) دارای ثمرات فراوانی می باشد و متعاقبا دشمنان ایشان از نعمات فراوانی محروم خواهند شد. در این باره امیرالمومنین علی (ع) بیان داشته اند: پیامبر خدا (ص) فرمودند: …

نماز این افراد قبول نیست

نماز این افراد قبول نیست

بنا به روایات رسیده از پیامبر (ص)، علاقه و محبت حقیقی و قلبی به امیرالمومنین علی (ع) دارای ثمرات فراوانی می باشد و متعاقبا دشمنان ایشان از نعمات فراوانی محروم خواهند شد.

در این باره امیرالمومنین علی (ع) بیان داشته اند: پیامبر خدا (ص) فرمودند: امیدوار کننده ترین آیه در کتاب خدا این آیه است: نماز را در اول و آخر روز بپا دارید و نیز در ساعت تاریکی شب که همانا خوبیها، بدیها را از بین خواهند برد.

پس از قرائت آیه اشاره داشتند: ای علی، قسم به خدایی که مرا به نبوت برانگیخت و بشارت دهنده و بیم دهنده مردم قرار داد، چون کسی از شما برای وضو و طهارت به پا خیزد، گناهان او فرو ریزد و هنگامی که مقابل قبله با توجه کامل به نماز بایستد و با رعایت آداب آن نمازش را به پایان برد، هنوز از نماز فارغ نگشته است که گناهانش آمرزیده گردد، چندان که گویی تازه از مادر متولد شده است و هیچ گناهی برای او باقی نخواهد ماند. و اگر باز گناهی از او سر زند نماز بعدی کفاره آن خواهد شد.

امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند: پس از آن روزی دست مرا در دست خود داشتند فرمودند: هر فردی که برای ادای نمازهای پنجگانه مداومت ورزد و عمر خود را با محبت تو به پایان برد، با سربلندی و خوشحالی نزد پروردگار خود رفته است و اگر کسی با بعض و دشمنی تو دنیا را ترک گوید (هر چند نماز گزارده باشد) با او همانند مردگان عصر جاهلیت رفتار خواهد شد.

منابع:

۱-شیخ مفید، امالی: ۱۰٫

۲-علامه مجلسی، بحار الانوار، ج ۲: ۲۲۰؛ ج ۳۶: ۲۶۴٫

۳-شعبان صبوری، خاطرات امیر مؤمنان (ع): ۱۱۴-۱۱۵٫

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ادبیات و مذهب ، مذهبی بازدید 393 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php