کد خبر : 52268 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱

نحوه تنظیم درجه حرارت فر

آیا می‌دانید تنظیم درجه فر برای یک دستور خاص بر حسب اینکه فر شما فن دار باشد یا خیر، متفاوت است؟ غذا در فرگازهای فن‮دار (convection aven) سریع‮تر از فرهای معمولی آماده می‮شوند. فنِ این فرها به‌دلیل چرخش فوق سریعی و انتقال حرارتی که درون فر انجام می‌دهند هوایِ گرم …

آیا می‌دانید تنظیم درجه فر برای یک دستور خاص بر حسب اینکه فر شما فن دار باشد یا خیر، متفاوت است؟

نحوه تنظیم درجه حرارت فر

غذا در فرگازهای فن‮دار (convection aven) سریع‮تر از فرهای معمولی آماده می‮شوند. فنِ این فرها به‌دلیل چرخش فوق سریعی و انتقال حرارتی که درون فر انجام می‌دهند هوایِ گرم را از رویِ غذاها عبور می‮دهد، در نتیجه غذاها در این فرها با دمایِ کمتر، سریع‮تر از فرهای بدون فن می‮پزند.

فرهای فن دار قابلیت‮هایِ فرهایِ قدیمی که همان طلائی کردنِ غذاست را با قابلیت‮های ماکروفر (پختِ سریع) ترکیب کرده‮اند. اگر از این فرها استفاده می‮کنید می‮توانید از راهنمایی‮هایِ زیر برای تطبیقِ دستورِ پخت‮تان با عملکردِ سریعِ این فرگازها استفاده کنید:

گزینه اول این است که درجۀ فر را (نسبت به درجۀ ذکر شده برای پخت در فرهای عادی) 25 درجه کاهش دهید. همچنین می‮توانید برای غذاهایی که پخت آنها به زمان بیش‮تری نیاز دارد، مثل مرغ یا بوقلمونِ شکم پر، زمان پخت‮تان را 52 تا 03 درصد کاهش دهید.

همچنین در استفاده از این فر، از ظروفی که جریانِ هوا را مسدود می‮کنند استفاده نکنید. بهتر است از سینی‌های شیرینی‮پزی بدون لبه یا قالب میتلوف کم‌ارتفاع استفاده کرده و از پیچیدنِ گوشت در فویل اجتناب کنید (تا مانعِ جریانِ هوایِ گرم بر رویِ غذایتان نشوید). خوب است در ابتدای استفاده تان از این نوع فر از غذا‮های آشنا شروع کنید؛ به این‮صورت با نگاه به شکل و یا امتحان کردنِ طعم‮شان متوجه می‮شوید که چه زمانی آماده شده‮اند.

2/5 - (2 امتیاز)
دسته بندی : آشپزی و خانه داری بازدید 4,042 بار
دیدگاهتان را بنویسید

ناشناس در تاریخ 1 مرداد 1398 گفته : پاسخ دهید

سلام تنظیم فر را کجا توصیح دادید

ناشناس در تاریخ 1 مرداد 1398 گفته : پاسخ دهید

تنطیم فر را کجا ندشتید

eternity در تاریخ 6 بهمن 1396 گفته : پاسخ دهید

سلام در مورد تنظیم حرارت فر،
من بتازگی یک فر توکار ایرانی فن دار خریده ام، با رعایت بیشتر نکات و اصول اولیه ایی که میدانم با درجه حرارت مشکل دارم و دقیقا برعکس مطلبی که عنوان کردید مدت زمان پخت حدود دو تا دونیم برابر حد استاندارد میباشد مثلا برای یک کیک ساده که حدود ۴۵ تا نهایت ۶٠ دقیقه زمان لازمه در این مدل فر من بیش از دو ساعت زمان پخت نیاز دارم، به نمایندگی مطرح کردم بازدید کردن همه چیز را نرمال ذکر کردن ، حتی تهیه پیتزا و خیلی موارد دیگه نیز همین مسئله مطرح است ،از خرید این مدل فر واقعا پشیمان شده ام.
من کار با انواع فر گازی ساده و برقی خالص را پیش از این بسیار داشته ام ، و تازه کار نیستم .

سمانه در تاریخ 17 مرداد 1399 گفته : پاسخ دهید

سلام من دقیقا متاسفانه بااجاق گازمبله اخوان باجنس آشغال درمورد دمای فرمشکل دارم ودقیقا وارد به کارهستم ولی متاسفانه اینجاایران است ودرست پاسخگونیستن ومیگن میخاستی جنس ایرانی نگیرید.. لعنت به سازنده های جنسای آشغال ایرانی که به هموطن خودشونم رحم نمیکنن. من که دیگه پشت دستم داغ کردم که جنس ایرانی نگیرم

css.php