کد خبر : 218916 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

سیاهی زیر چشم ناشی از چیست؟

میهن فال:سیاهی زیر چشم به طور معمول از شب بیداری و کم خوابی حکایت دارد اما آیا علل دیگری نیز باعث این امر می شود؟ بی شک دو اصطلاح “حلقه های سیاه دور چشم” یا “سیاهی زیر چشم” از اصطلاحات پزشکی بالینی نیستند، و چه بسا به طیف گسترده ای …

میهن فال:سیاهی زیر چشم به طور معمول از شب بیداری و کم خوابی حکایت دارد اما آیا علل دیگری نیز باعث این امر می شود؟

سیاهی زیر چشم ناشی از چیست؟

بی شک دو اصطلاح “حلقه های سیاه دور چشم” یا “سیاهی زیر چشم” از اصطلاحات پزشکی بالینی نیستند، و چه بسا به طیف گسترده ای از پدیده هایی اشاره می کند که به بروز علائم مشابه منجر می شود. اصطلاح بالینی همان “رنگ بیشن از حد در اطراف چشم است”. از آن جایی که پژوهشگران در زمینه بیماریهای پوستی اولویت را به این وضعیت نداده اند، ما چیز زیادی درباره آن نمی دانیم.

تنها این را می دانیم که پوست زیر چشم بسیار نازک و شفاف است و همین وضعیت باعث می شود که رگ های خونی زیر پوست در اطراف چشم واضح تر باشد. از این رو، پوست زیر چشم درمقایسه با سایر مناطق صورت، تیره تر به نظر برسد.

هایلی گولدباک پزشک بیماریهای پوستی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس گفت: وقتی کسی به من می گوید که سیاهی زیر چشم دارد، ترجیج می دهم که آن را ببنیم و آزمایش لازم را به عمل آورم.

نازکی پوست ممکن است یکی از دلایل زیاد حلقه سیاه رنگ اطراف چشم باشد.

گولدباگ گفت: ممکن است سیاهی زیر چشم بیانگر آن باشد که فرد عملا رنگ تیره ای زیر چشمانش دارد یا اینکه این امر ناشی از سایه مژه ها در منطقه پایین چشمش باشد یا ظهور رگ های موجود در زیر پوست در این منطقه.

بین بینی و چشم ها و گونه ها کانالی وجود دارد که متخصصان بیماریهای پوستی به آن مجرای اشک می گویند زیرا مسیر خروج اشک را بعد از سرازیر شدن از چشمان ما، فراهم می کند.

گولدباک می گوید: هر اندازه که عمر ما زیاد می شود، ما پربی زیر پوستی را از دست می دهیم و همین امر نیز مجرای اشک را به نظر وسعت می دهد.

پزشکان بیماریهای پوستی از رنگ حلقه های اطراف چشم برای آگاهی از علت ظهور آنها کمک می گیرند ؛ به گونه ای که اگر درجات رنگ آبی یا صورتی یا بنفش نمایان شود؛ دلیل آن همان رگ های خونی (زیر پوست) است.

اما اگر قهوه ای رنگ باشد، این امر از ترشح زیاد ماده ملانین در پوست حکایت دارد. شاید این یکی از نادرترین دلایل ظهور حلقه های سیاه رنگ دور چشم باشد.

اما به گفته گولدباک، شایع ترین علت این حلقه های سیاه رنگ زیر چشم به خود بافت پوست باز می گردد.

ما چربی زیر پوستی را با افزایش سن از دست می دهیم. این وضعیت افرادی را که سیاهی زیر چشم در آنها ظاهر می شود، در اکثر موارد خسته نشان می دهد.

اما همه این تفسیرات ظهور پف های نسبتا موقف در زیر چشم یا حلقه های سیاه زیر چشم در زمان کم خوابی را توجیه نمی کند زیرا گولدبالک گفت: علت دیگری نیز ممکن است باعث ظهور سیاهی زیر چشم شود، که همان تورم ناشی از جمع شدن مایعات در بافت بدن است. در برخی موارد، پوست در زیر چشم وقتی از خواب بیدار می شویم بیشتر از معمول پف دارد.

باید توجه داشت که ممکن است وعده غذایی مملو از نمک باعث پف کردن چشم شود.

جام

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سلامت بدن بازدید 463 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php