کد خبر : 157395 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰:۵۵

روش درمان سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم مشکلی است که خیلی از افراد از آن رنج می برند و برای درمان آن دست به هرکاری می زنند اما در بسیاری از شرایط آنها حتی نمی دانند که علت این سیاهی چیست که به دنبال راه حلی مناسبی بگردند. در مطلبی کوتاه سعی می کنیم …

سیاهی دور چشم مشکلی است که خیلی از افراد از آن رنج می برند و برای درمان آن دست به هرکاری می زنند اما در بسیاری از شرایط آنها حتی نمی دانند که علت این سیاهی چیست که به دنبال راه حلی مناسبی بگردند. در مطلبی کوتاه سعی می کنیم به این موضوع بپردازیم.

روش درمان سیاهی دور چشم

عواملی که باعث بوجود آمدن سیاهی دور چشم می شوند:

شاید بتوان عوامل زیادی را بیان نمود اما مهمترین آنها شامل موارد زیر است:

۱-    آلرژی

۲-    سیگار و نوشیدن مشروبات الکلی و کافئین دار

۳-    قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب

۴-    با برنزه کردن هم اگرچه مدت کوتاهی پوست تیره شده و به تدریج دوباره کمرنگ می شود ولی این تیرگی به طور کامل از بین نمی رود و در واقع پوست هیچ وقت به رنگ اولیه و اصلی خود بر نمی گردد

۵-    از عوامل موثر دیگر می توان به افزایش سن اشاره کرد

پیشنهادهایی را بیان می کنیم که می توانند به شما در بهبود این وضعیت کمک نمایند:

به کمک یک تکه خیار یا چای کیسه ای سرد شده، زیر چشم خود را سرد و خنک نمایید.
مشکل دیگری که برخی با آن روبرو هستیم پف آلود بودن چشم ها پس از برخاستن از خواب است. دلیل این امر، هم سطح بودن سر با بدن در موقعیت خواب است چراکه در این حالت تجمع مایعات در زیر چشم افزایش یافته و موجب پف آلودگی چشم می شود. بنا بر این اگر سر و بدنتان با هم در یک سطح نباشند ایم مشکل کاهش می یابد. برای این کار کافیست از بالش مناسبی استفاده کنید که سرتان در سطح بالاتری از بدن قرار بگیرد.

 تاثیر لوازم آرایش

خوب یا بد بودن لوازم آرایشی که استفاده می کنید تاثیری مستقیم بر پوستتان دارد و در واقع می تواند باعث بهبود دادن و یا بر عکس آسیب رساندن به پوستتان شود. توصیه می شود افرادی که از سیاهی زیر چشم رنج می برند، از کرم هایی استفاده کنند که حاوی رتینول، ویتامین K، ویتامین C  و ویتامین E هستند.
دقت داشته باشید محصولاتی که حاوی سالیسیلیک و اسید گلیکولیک هستند می توانند نواحی اطراف چشم را تحریک کرده و موجب پف کردن آن ناحیه شود. اگر به محصولات معطر هم حساسیت دارید از مصرف آنها خودداری کنید.

ممکن است ریشه‌ی این مسئله به مشکلات تیروئیدی یا کلیوی مربوط شود بنابراین درصورتی که در از بین بردن این تیرگی موفق نشدید حتما به پزشک مراجعه نمایید. اگر بیمار شما فقط ضایعه ی پوستی باشد به راحتی می توان آن را برطرف کرد. از جمله راه هایی که امروزه برای درمان مشکلات پوستی وجود دارد، می توان به لیزر، لایه برداری شیمیایی و عمل جراحی اشاره کرد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، پوست و مو بازدید 421 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php