کد خبر : 43802 تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶

دیدنی های آبادان +تصاویر

آبادان، شهر نفتی ایران زمین با برخورداری از مناطق طبیعی و گردشگری، مناطق عملیاتی و محله‌های با قدمت شرکتی و شخصی، بازارهای ته لنجی و نخلستان‌های مقاوم، هر ساله در بهار طبیعت میزبان گردشگران و مسافران کشورمان است. آبادان یا عبادان در جنوب غربی ایران و در استان خوزستان قرار …

آبادان، شهر نفتی ایران زمین با برخورداری از مناطق طبیعی و گردشگری، مناطق عملیاتی و محله‌های با قدمت شرکتی و شخصی، بازارهای ته لنجی و نخلستان‌های مقاوم، هر ساله در بهار طبیعت میزبان گردشگران و مسافران کشورمان است.

آبادان یا عبادان در جنوب غربی ایران و در استان خوزستان قرار دارد و بعد از اهواز مهم‌ترین شهر خوزستان به حساب می آید که از زمان جنگ جهانی دوم یکی از مهم‌ترین شهرهای خاورمیانه و ایران بوده ‌است. اگر گذارتان به آبادان افتاد کافی است گشتی در شهر بزنید تا معروف ترین جاذبه های این شهر را از نزدیک ببینید. از جاذبه های تاریخی تا آثار امروزی.

 سینما شیرین آبادان

می‌گویند عمر سینما در آبادان به اندازه عمر پالایشگاه نفت (1287) است. در این شهر پیش از ساخت سالن سینما، در سالن‌های متفرقه با قراردادن پروژکتر برای مردم فیلم پخش می‌شد. سینما شیرین آبادان که با قدمتی 80 ساله یک از چندین سینماهای آبادان در قبل از انقلاب است در سال 1310 در دوره پهلوی اول با ظرفیت بیش از 700 نفر توسط بخش خصوصی و یک تاجر هندی ساخته شد سینما شیرین تنها سینمای غیردولتی در آن زمان بود، این سینما در مرکز تجاری شهر آبادان در منطقه امیری خیابان شهید منتظری قرار دارد، پس از جنگ جهانی دوم، با افزودن دو طبقه دیگر به ساختمان، این سینما به بزرگترین سینمای ایران تبدیل شد، سینما شیرین آبادان در تاریخ 17 خرداد سال 85 به شماره 15626 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

دیدنی های آبادان +تصاویر

مسجد رنگونی‌ها

از نخستین گروه هایی که به آبادان آمدند کارکنان پالایشگاه رنگون پایتخت کشور برمه بودند. به همین لحاظ درصدد تاسیس عبادتگاه در زمین های شرکت نفت برآمدند و بالاخره با موافقت این شرکت، ساخت مسجد بدست کارگران پاکستانی پالایشگاه آبادان آغاز و در سال 1299خورشیدی بنای آن نهاده شد. با توجه به روایات مختلف، این مکان در ابتدا عبادتگاه سیک‌ها بوده و بعد از آن به کلی تخریب و بر روی آن مسجد رنگونی‌ها ساخته شده ‌است.

دیدنی های آبادان +تصاویر

سینما نفت

از جمله بناهای فرهنگی تاریخی آبادان است که طراحی کلی آن تداعی کننده هیبت یک شیر نشسته ‌است که از قدیم این بنا را به نگهبان شهر آبادان معروف کرده‌ است. ساختمان سینما نفت پیش از جنگ جهانی دوم آغاز و با نام سینما تاج در سال 1323 گشایش یافت. این سینما که نمای آجر قرمز دارد در آبادان، محله بوارده جنوبی واقع شده و در تاریخ 10 دی 1381 با شمارهء ثبت 7042 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

پل کابلی آبادان که اولین پل کابلی واقع در خشکی در جهان نیز نام گرفته است که واقع در محله کوی فرهنگیان و به اسم رایج در بین مردمان این شهر (تانکی ابوالحسن) است که تقریبا در مرکز جغرافیای این شهرستان و یکی از وردی‌های اصلی شهرستان قرار دارد و در کنار پل اصلی که از رودخانه بهمنشیر عبور میکند نیز قرار می‌گیرد

موزه آبادان

موزه آبادان در سال 1328 با الهام از معماری سنتی ایران شناخته شده‌ است و دارای گنبدی به ارتفاع 5/22 متر است که متأثر از گنبد دانیال نبی در شوش است.

دیدنی های آبادان +تصاویر

 این موزه با مجموعه آثاری از دوره ما قبل تاریخ و آثاری از دوره های متأخر تا دوره قاجاریه و نیز آثاری از هنرمندان کارگاه های هنرهای سنتی  گوشه هایی از تاریخ آبادان را به تصویر می کشد.

 پل کابلی آبادان

پل کابلی آبادان که اولین پل کابلی واقع در خشکی در جهان نیز نام گرفته است که واقع در محله کوی فرهنگیان و به اسم رایج در بین مردمان این شهر (تانکی ابوالحسن) است که تقریبا در مرکز جغرافیای این شهرستان و یکی از وردی‌های اصلی شهرستان قرار دارد و در کنار پل اصلی که از رودخانه بهمنشیر عبور میکند نیز قرار می‌گیرد.

دیدنی های آبادان +تصاویر

سینما رکس آبادان

سینما رکس آبادان در شب هنگام 28 مرداد 1357 و در حین نمایش فیلم گوزن‌ها دچار آتش‌سوزی گردید و قریب به اتفاق حاضران در سینما زنده در آتش سوختند.

دیدنی های آبادان +تصاویر

تحقیقات حاکی از عمدی بودن حریق بود. این حادثه مردم را به شدت خشمگین کرد و باعث سرعت بخشیدن به رخ داد انقلاب اسلامی شد. امروز جز تندیس چیزی از این مکان باقی نمانده است.

کلیسایی در همسایگی مسجد

کلیسای سورت گاراپت آبادان در سال 1319 ساخته شده است، این کلیسا در زمان جنگ آسیب دید اما توسط ستاد بازسازی مناطق جنگی مرمت شد. در حال حاضر به خاطر اندک بودن مسیحیان در آبادان مراسمی در این کلیسا برگزار نمی‌شود اما به خاطر مجاورت با مدرسه ادب آبادان، همچنان پابرجاست، کلیسای ارامنه گریگوری آبادان بزرگترین تالار اجتماعات ارامنه مقیم آبادان محسوب می‌شده است.

دیدنی های آبادان +تصاویر

این کلیسا اولین کلیسای ارامنه آبادان در عصر حاضر محسوب نمی‌شود، بلکه پیش از احداث این کلیسا در آبادان دو کلیسای دیگر نیز وجود داشته‌اند: کلیسای کریستوفر، در منطقه بریم آبادان که در سال 1928 میلادی (1306 هجری شمسی) احداث شد و متعلق به مسیحیان پروتستان آبادان بوده است و دیگر کلیسای آبادان که در سال 1951 میلادی (1329 هجری شمسی) تاسیس شد، کلیسای آشوری بوده که در نزدیکی فلکه الفی جای داشته و مورد استفاده مسیحیان آشوری آبادان قرار می‌گرفته، که امروزه دیگر از آن دو کلیسای قدیمی اثری بر جای نمانده است.

این کلیسا دیوار به دیوار مسجد بهبهانی‌ها قرار داشته و نماد فرهنگ و آزادی عقیده و هنر ادیان را به رخ جهانیان می‌کشاند.

دیدنی های آبادان +تصاویر

بازارهای آبادان

بازارهای آبادان عبارتند از بازار کویتی‌ها، بازار امیری، بازار احمد آباد، بازار ته لنجی‌ها، بازار مرکزی، بازار درجه یک ماهی فروشان و بازارچه های متعدد دیگر… آبادان با همجواری خود با کشورهای خلیج فارس و داشتن صادرات و واردات کالا از طریق لنج و کشتی دارای بازارهای متنوع و متعدد با قیمت های مناسب است که سبب شده است که مردم از شهرستان‌ها و استان‌های دیگر برای خرید و سیاحت به این شهر سرازیر شوند و چون اقشار مردم آبادان اکثریت کارمند و بازاری هستند موجب شده است تا بازارهای آبادان رونق بگیرند و نسبت به دیگر شهرهای استان چشمگیر باشند.

3/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : تصاویر بازدید 1,689 بار
دیدگاهتان را بنویسید

حسين آباداني در تاریخ 8 مرداد 1397 گفته : پاسخ دهید

سلام میکنم به تمام مردم ایران من به صورت اتفاقی بیشتر صحبت های دوستان رو مطالعه کردم
واقعا حرف دوستان درست بوده و برأی اثبات حرف دوستان میتونید تاریخچه شهر آبادان رو از گوگل در بیارید مثل تصاویر قبل انقلاب و چگونگی زندگی مردم و رفاه مردم وزیبایی شهر آبادان…
آبادان در زمان قبل انقلاب یکی از زیبا ترین شهرهای خاورمیانه بوده و تمدن مردم آبادان زبان زد کل ایران بوده آبادان همواره جوزه اولین ها و بهترین ها بوده
خاک آبادان بدجور دامن گیره من به شخصه از سال ٨٢ به دلیل شغل پدری از آبادان به یکی از شهرهای دور اطراف آبادان رفتیم ولی به شخصه هیچوقت عادت نکردم از شهری که نزدیک به ١۵سال در حال زندگی هستیم و همیشه احساس غربت کردیم و بیشتر مواقع در طول هفته آبادان بودم وحدود ٣سال بیشتر بود که به تنهایی برگشته بودم آبادان و الان چند روزه به دلیل یه سری دلایل شخصی و بیماری پدرم مجبور شدم دوباره از آبادان دور باشم و برگردم کنار خانوادم و اصلا از اینکه آبادان نیستم حالم خرابه و خوب نیستم و واقعا خاکش دامن گیره …..

سبحان الله در تاریخ 27 اردیبهشت 1396 گفته : پاسخ دهید

باسلام ودرودفراوان.لطفاتشریف بیاریدآبادان شهرما خیلی زیبا است وآب وهوای بسیار مطلوبی داره امکانات بسیارزیاد مردم بامعرفت داره بیایید مطمئن باشید پشیمون نمیشید.

فاطمه در تاریخ 26 فروردین 1396 گفته : پاسخ دهید

سلام دوستان تک تک پیامهاتون خوندم .میدونید چرا به ماابادانیا میگن لاف زن چون قبل از جنگ وقتی میرفتیم و از تمدن شهرمون حرف میزدیم مردم باورمون نمیکردن و بهمون میگفتن لاف زن. دلم برای شهرم زادگاهم مردمم میسوزه محد تمدن و تاریخ و نقطه ی شروع پیشرفت ایران ابادان بوده اما به لطف حکومت ما که امر کرده ابادان باید ابادیش و حیاتشو از دست بده تا بشه سنبل شهدا و یک مقبره ی بزرگ همه چیزش ازش گرفته شد تنها چیزی که نتونستن از این شهر سلب کنن خونگرمی و ساده دلی و صداقت مردمش بوده .

شایان در تاریخ 26 اسفند 1395 گفته : پاسخ دهید

دمت گرم اقا علیرضا فقط در مورد اون کارخونه ای که طرف شهرک صنعتی هم بگی ممنونتم می‌شم خیلی اقایی

شایان در تاریخ 26 اسفند 1395 گفته : پاسخ دهید

اقا علیرضادمت گرم حرف نداری فقط یه کارخونه ای طرفا ابادان هست ایکاش درباره ی این هم میگفتی

مینو در تاریخ 9 اسفند 1395 گفته : پاسخ دهید

سلام به همه همشهری های عزیزم، زن و مرد، کوچیک و بزرگ، پیر و جوون. بچه ها من 10 روزه بودم که آبادان جنگ شد و داخل قنداق من و بردن تهران. ما اصالتا آبادانی نیستیم، پدرم کارمند شرکت ایران ایر بود و ما ساکن تهران. شرکت نفت با ایران ایر قرارداد بست که هواپیما های شرکت نفت که قبلا به دست هلندی ها تعمیر و نگهداری و سرویس میشد، همه کارها ش به دست خود ما ایرانی ها انجام بشه. و این شد ماموریت پدرم. ما ساکن بریم بودیم. من با اینکه اونجا فقط به دنیا اومدم و فقط ده روز اول عمرم و اونجا بودم، ولی همیشه به همه گفتم که آبادانی هستم، و هیچ وقت در این 36 سالی که از عمرم میگذره نشد که بیام و زادگاه عزیزم و از نزدیک ببینم، شاید باورتون نشه که همین الان هم دارم مثل این همه سال گریه میکنم و مینویسم. پدر و مادرم همیشه به خوشی و خوبی از اون روزا یاد میکنن و میگن بهترین سالهای عمرشون همونی بود که توی آبادان گذشته. من شنیدم همه چیز داشته، از فرودگاه بین‌المللی گرفته، تا clubs و فروشگاهها ی مملو از اجناس انگلیسی و آمریکایی و… همه در رفاه کامل بودند. من الآن نزدیک به 5 ساله که ازدواج کردم و همون ابتدا از همسرم در جواب این سوال که کجا رو برای ماه عسل دوست دارم، گفتم آرزوی من دیدن آبادان زادگاهمه، اما متاسفانه هیچ وقت به دلیل مشغله های مختلف کاری و زندگی نشد که به قولش عمل کنه، اما من امسال عید دارم میام شهرم، جایی که همیشه فکر میکردم بهش تعلق دارم، و همیشه ندیده دلتنگش میشدم. تنها بیست و چند روز به تحقق رویای من مونده، باورم نمیشه. آبادان و آبادانی عاشقتم

Amir در تاریخ 12 مرداد 1395 گفته : پاسخ دهید

سلام خیلی دوست داشتم که پدرو مادر منم هم بر می‌گشتن آبادان من از بچگی تو آبادان بزرگ میشدم بوی عطر عجیبی داره آبادان

سارا در تاریخ 5 فروردین 1395 گفته : پاسخ دهید

من صبح راهی ابادان هستم چند سال پیشم رفتم بهش نرسیدن بعد جنگ ولی له نظر من همه جایه ایران زیباست

رسول در تاریخ 12 اسفند 1394 گفته : پاسخ دهید

ابادان الان اینجوریه …..پس قبل جنگ چطور بود واقعا تک بوده تو ایران ….بعداز جنگ بش نرسیدنه فردا دارم میرم ابادان برای دومین بار …….

ابی محمودی در تاریخ 12 آذر 1394 گفته : پاسخ دهید

سلام من تمام نظرات فوق را خوانم .همه درست وواقعی بود .من خودم شاهد پرواز مسقیم ابادان به انگلستان بودم وچون در لندن هستم در دفاتر لندن اول ابادان بعد تهران قید شده چون خط هوایی مسیر ایران به ابادان اول ختم میشه . راجب بازار کویتی هم شیک ترین لباس روز در این بازار عرضه میشد که ظاهرا الن هم پیدا میشه .راجب مردم دوستیشان که خودتان باید قضاوت کنید .واقعا هر چه بگم کم گفتم . راجب سینما و پالایشگاه هم دقیقا تارخی است .راجب فوتبال هم یک رمان حرف اول میزد .ولی راجب نرسیدن به این شهر بعد جنگ واقعا موافقم .شاید استاندار وشهردار خوبی که الان داره فکری زیر بنایی بکنند و گر نه همیشه ۲۰ سال از نظری شهرسازی عقب میمانه .بهترین بازیگر داره ولی همه مهاجر شدن و دلتگه .ابادانن. اگر دال بر تعریف نباشه پاریس دوم بود زمان خودش .بخاطر همین خیلی از مردم قدیم ازش خاطره خوب دارند.به امید روزی که این مردم دل گرم خون گرم .با مرام اصیل ایرانی به جایگاه خودشان برگردند .البته با مسولان دلسوز بازسازی شهر .کسی از ابادان و ابادانی بد ندیده ونخواهد دید . مدتی اونجا زندگی کنی متوجه حرفم میشی . من سالی یک بار سفر میکنم .ولی هنوز شکوفه نشده ولی فکر کنم دارند مسولین زحمت میکشند .اانشالا . محمود

علیرضا در تاریخ 27 شهریور 1394 گفته : پاسخ دهید

سلام . درست ۶۰ سال از عمرم میگذره دوازده سالم بود که از ابادان به شیراز مهاجرت کردیم شاید تعجب کنید که بگم ابادان قدیمو شفاف تر از امروز بیاد دارم دونه دونه و با ذکر تاریخ / در تموم روزا روزی نبوده که مرور ذهنی نداشته باشم واسه همینه که خاطراتش برام زندست / ابادان قدیم فقط یه رویا بود یه رویای باور نکردنی واسه جوونای نسل امروز / انگار توی یه کشور دیگه زندگی میکردی مثل یه کشور متمدن اروپایی / وقتی فکرشو میکنم بغض گلومو میگیره /ابادان شهری بود با ادمای ترکیبی از تموم مردم ایران گویی کل ایران در این شهر خلاصه شده بود اونم بدلیل وجود پالایشگاه نفت /زندگی اجتماعی مردم ابادان در زمانه خودش دهها سال از مردم کل ایران جلو بود / حتی میتونم بگم دروازه ورود تمدن مدرن از لحاظ تفکر زندگی مدرنیته – هنر – مد ابادان بود / ابادانی که پنجاه شصت سال پیش هم فرود گاه داشت هم رادیو تلویزیون هم رکوردار سالن های سینما بعد از تهران هم تیاتر هم کاباره و دانسینگ و تموم امکانات یک زندگی اروپایی / دوستان من توی اون فضا زندگی کردم این حرفارو از روی تعصب نمیگم چیزایی که گفتم عین واقعیته چون بصورت مستند بودم تا سن دوازده سالگی در نه محله ابادان زندگی کردم و از تک تک اونا خاطره دارمحتی دوستان محله ای و دبستانی معلما چون هر روز توی ذهنم تمرین میکنم .

محسن در تاریخ 31 تیر 1394 گفته : پاسخ دهید

سلام ابادان شهر ارزوهاست

ابی در تاریخ 20 خرداد 1394 گفته : پاسخ دهید

کا مو آبودانی نیستم ولی آبودان خییییییییلی دوست دارم ولی بچه جنوبم یعنی بچه رامشیرم که خیلی از بچه های جنگ زده آبودان و خرمشهر یا دوستای ما هستن یا همسایه ,میخوم بگوم چرا هیشکی از قلیه ماهی و ماهی صبور و خرمای برهی آبودان چیزی نمیگه………

mehrafrooz در تاریخ 10 اردیبهشت 1394 گفته : پاسخ دهید

سلام.من دانشجوی تاریخم .دارم یه تحقیق انجام میدم با موضوع آبادان.میخوام همکلاسی هامو با این شهر خیلی خوب و مردمانش آشنا کنم .در ضمن خودم و کل آبا و اجدادم هم آبادانی هستیم.ببخشید دیدگاهم در مورد آبادانیها یکمی نژاد پرستانست ولی مردمانش واقعا یه چیز دیگن..

خوزستانی جنوب ...شوشتر در تاریخ 17 فروردین 1394 گفته : پاسخ دهید

آبادان …اهواز …شوشتر زنده باد خوزستان همیشه زیبا

anita در تاریخ 10 فروردین 1394 گفته : پاسخ دهید

سلاممممممم من الان ابادانم ولی راستش باهاش زیاد حال نکردم اخه جای تفریحی نداره اب و هواشم که مزخرفه فقط الانش خوبه جاهای دیدنیش و بگو نه اولین هواپیما و سینما و….خخخخ شهر فقط خرم اباد همش دیدنی و تاریخی و زیبایی و…… + بهترین اب و هوا

anita در تاریخ 21 فروردین 1394 گفته : پاسخ دهید

ابادانیا دوستون دارم

مانیا در تاریخ 27 اسفند 1393 گفته : پاسخ دهید

سلام من میخام واسه نوروز باهمسرم بیام آبادان ولی نمیدونم اونجاچه جورجایی هست ببخشیدهابه نظرتون پشیمان نمیشم؟؟؟؟؟

ولک ابادانی زهرا هستم در تاریخ 13 اسفند 1393 گفته : پاسخ دهید

ابادان شهر وفا
یه ابادانه با عینک ریبونشو جناب مندلو
مو خودم تا حالا ابادان نرفتم ولی خیلی دلم میخا برم ومیرم با پیر یا بابای بابام ابادانی بوده ولی الان خونمون توی فارسه ولی بازم خدارو شکر جنوبیم

على در تاریخ 11 مرداد 1393 گفته : پاسخ دهید

انسان فقط همیشه بجایى که در اون بدنیا اومده دلش تنک میشه من هم 34 ساله که از ابادان دور هستم ولى جایى مثل ابادان در دنیا نبست

محمدرضا در تاریخ 9 فروردین 1393 گفته : پاسخ دهید

کا تهران جز حومه های آبودان آبودان تو کل دنیا تک بامردم بامعرفتش
آبادان می بینمت

نازیلا در تاریخ 21 اسفند 1392 گفته : پاسخ دهید

لطفا” از حیاط خانه های بوارده شمالی عکس بگذارید

sanaz در تاریخ 20 اسفند 1392 گفته : پاسخ دهید

یعنی واقعا که!!!اگه به ابادان برسن از همه ی شهرا قشنگتر میشه ولی خیییفففففففففففففف

sanaz در تاریخ 20 اسفند 1392 گفته : پاسخ دهید

من خودم ابادانبم ولی هیچی از ابادان نمبدونم هیچ جاشو نمیشناختم

سروش در تاریخ 20 اسفند 1392 گفته : پاسخ دهید

علیرضا کا دمت گرم

سروش در تاریخ 20 اسفند 1392 گفته : پاسخ دهید

خرمشهر-آبادان-اهواز-مسجدسلیمان

عرفان در تاریخ 25 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

فقط ابادان

نازنین در تاریخ 27 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

نباید شهرمون تحویل بگیریم کل ایرانو گشتم 14سالمه هیچ جا به قشنگی ابادان پیدانکردم از تبریز برامون مهمان اومد2ماه موندن کلی هم بشون خوش گذشت مرسی علیرضاابادان برزیلته اینو خوب گفتی مطمم رفتی جاده ساحلی

نیلو در تاریخ 10 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

خیلی دوس دارم یه بار برم…..اهوازم خیلی دوس دارم….

علیرضا در تاریخ 12 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

ایشالا تشریف بیارید ما خوشحال میشیم…..

علیرضا در تاریخ 10 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

مرسسسسسی نینا خانوم!!!!!!ممنون.

تینا در تاریخ 10 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

آقا علیرضا چقدر شهرتو تحویل میگیریاااااااااااااااااااا!!! آورین خیلی خوبه!! همگی بزنین به افتخااااااااااااااااااااار آبادان و آبادانیا!!!!!!! 😉

علیرضا در تاریخ 10 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

آبادان تک یکی یدونست!!!!!!!!!!!!1

علیرضا در تاریخ 10 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

سخت در اشتباهی نگار خانوم اصلا اینطور نیست!!!ایشالا تشریف بیار بعد متوجه میشی. آبادان ی زمانی حرف اول رو تو کشور میزد ولی متاسفانه مسؤلان کشور این شهر رو به حال خودش رها کردن!!!چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟بزرگترین بیمارستان کشور در آبادان بود اولین پالایشگاه کشور در آبادان بود فردوگاه آبادان جزء اولین فرودگاه بین المللی کشور بود هواپیما از انگلیس مستقیم تو آبادان مینشست دیگه خییییییلی چیزا دیگه هست که نگم بهتره !!!!!!فکر میکنی لاف میزنیم ما آبادانی ها !!!!!!!!
با تمام مشکلاتی که الان تو شهرمون داریم باز تحمل میکنیم خیلیا رفتن بار کردن از آبادان ولی نتونستن دوری شهر رو تحمل کنن بعد 1سال برگشتن واسه اینکه خاک این شهر نمک گیرت میکنه!!!!!!!!!!!!!مردم دو دسته اند :یا آبادانی اند یا دوست دارن آبادانی باشند………….. آبادان برزیلته نگار خانوم!!!!!!!!!!!!!ببخشید دوستان اگه پرحرفی کردم .

نگار در تاریخ 10 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

نمیدونستم ممنون که گفتی

مریم در تاریخ 1 اسفند 1392 گفته : پاسخ دهید

من باهات موافقم من اهل اهوازم ولی اونجا زندگی کردم اصلا بهش نرسیدن،بابام وقتی نوجوان بود اهواز زندگی میکرد ولی واسه سینما میرفت آبادان،میگفت سینمای آبادان یه چیز دیگه س.الان آبادان چی شده…..متاسفم که بهش نرسیدن و اونو موزه جنگ گذاشتن

سارا در تاریخ 14 تیر 1393 گفته : پاسخ دهید

سلام به نظر شما کسی که بچه شمال باشه میتونه ، ابادان و تحمل کنه؟؟؟ دچار افسردگی نمیشه؟؟؟؟؟؟ شمال سر سبزه ایا ابادان هم سرسبزی داره؟؟؟؟

نیلوفر در تاریخ 16 اردیبهشت 1394 گفته : پاسخ دهید

سلام نگار خانوم…
من بچه هندیجان هستم ولی اینو باید بهت بگم که همه چیزی سر سبزی نیس..
جنوبیا خون گرم هستن..باحال هستن.. مهموننواز هستن..عایا شمالی ها هم مث ما هستن؟؟؟ یا خعلی چیزای دیگه که گفتن نداره دیگه همه میدونن..

تینا در تاریخ 10 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

هه هه! راس میگین! ولی آخه من خودم به شخصه خیلی از جاهای تهرانو نمیشناسم! گفتم حالا که همه شهرا رو دارید میذارید لااقل یه بارم این تهران بیچاره رو تحویل بگیرین!
ولی حالا مهم نیس! ما همین شهرای دیگه رو میبینیمو لذت میبریم!!! 😉

raha در تاریخ 9 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

ولی من رفتم خیلیییییییییییییییییییییییییییییی ادماش خونگرمو صمیمین .از شمال ایران هرچه قد به سمت جنوب ایران میایم اداماش مهمون نواز تر میشن.

تینا در تاریخ 9 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

میشه 1 بارم جاهای قشنگ تهرانو بذارین لطفا؟؟!! چرا اصا ما رو تحویل نمیگیرین؟؟؟؟!!! 🙁

ali در تاریخ 10 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

شرمنده! تهران به اندازه کافی شلوغ هست!!!!!!!

علی آبادانی در تاریخ 20 آذر 1395 گفته : پاسخ دهید

هوووووووو تهران چی داره دنیا آبادان. استقلال هم سولاخه بقول عدنان اس اس رو سوراخش کنید راهی خونه اش کنید

احسان در تاریخ 9 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

من توی 10 سالگیم رفته بودم اصلا اوضاع خوب نبود ولی الان دارم میبینم بعد از 14 سال اوضاع واقعا خوب شده خدارو شکر

نگار در تاریخ 9 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

آبادان هم جای بدی نیست تا حالا نرفتم همیشه تصویری که از آبادان توی ذهنم هست همون تصویر جنگه که توی تلویزیون دیدم فکر میکردم هنوزم همون شکلیه خخخخخخخخخخخخخ

آبادانی در تاریخ 24 فروردین 1393 گفته : پاسخ دهید

آبادان خیلی تغییر کرده…..امیدوارم همه بیان و ببینن و از دیدنی های آبادان لذت ببرن…حتما یه بار توی عمرتون بیان آبادان و از خون گرمی مردم و فلافل های داغش لذت ببرین 🙂
منتظر همه شما هستیم

apider در تاریخ 3 آذر 1394 گفته : پاسخ دهید

من آبادانی ام…آبادان بسیار پیشرفت کرده و منطقه آزاد اروند آبادان کل خوزستان رو گرفته و…

css.php