کد خبر : 70374 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۸:۴۲

خاصیت اعجاب انگیز چلغوز

تک چربی اشباع شده در آن، خاصیت روغن زیتون را دارد و برای قلب مفید است. علاوه بر آن با کاهش دادن کلسترول و محافظت از رگ های خونی در مقابل آسیب دیدگی، مانع از بروز حمله قلبی می شود. چلغوز، دانه‌ای پرچرب و سرشار از اسیدهای آمینه ضروری و …

تک چربی اشباع شده در آن، خاصیت روغن زیتون را دارد و برای قلب مفید است. علاوه بر آن با کاهش دادن کلسترول و محافظت از رگ های خونی در مقابل آسیب دیدگی، مانع از بروز حمله قلبی می شود.

خاصیت اعجاب انگیز چلغوز

چلغوز، دانه‌ای پرچرب و سرشار از اسیدهای آمینه ضروری و اسیدهای چرب غیراشباع مفید است. روغن آن همچون روغن زیتون از افزایش کلسترول بد خون جلوگیری کرده و سرخرگ‌ها را از آسیب حفظ می‌کند و از حملات قلبی می‌کاهد.

چلغوز از نوعی کاج که بومی هیمالیا، پاکستان و افغانستان است به دست می آید و به جز قیمت بالایش، پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان، پتاسیم، ویتامین E، چربی و انرژی بالایی هم دارد.

خواص چلغوز

* به دلیل کمک به کاهش تری‌گلیسرید خون یار مهربان کبد است و به جهت فیبر و چربی بالا کور‌کننده خوب اشتهاست. پتاسیم و منگنز آن به تعادل فشار خون کمک کرده و منیزیم این دانه از بی‌خوابی‌های شبانه می‌کاهد و دردهای عضلانی، خستگی مفرط، تنش و اضطراب را بر‌طرف می‌کند.

* این میوه بالاترین میزان تراکم اسید اولیک را در میان مغزها دارد. این اسید که نوعی تک چربی اشباع شده است، به کبد کمک می کند تا تری گلیسیرید مضر را از بدن دفع کند.

* تک چربی اشباع شده در آن، خاصیت روغن زیتون را دارد و برای قلب مفید است. علاوه بر آن با کاهش دادن کلسترول و محافظت از رگ های خونی در مقابل آسیب دیدگی، مانع از بروز حمله قلبی می شود.

* آنتی اکسیدان موجود در آن سلول ها را از آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند.

* منبع غنی آهن است که میزان گلبول های قرمز بدن را بالا می برد.

* منیزیم آن درد عضله، خستگی مفرط و تنش را برطرف می کند.

* ویتامین A و E در آن برای پوست و چشم مفید است.

* نیاسین (نوعی ویتامین B3) تقویت کننده حافظه و کاهش دهنده فشار خون است.

* با ایجاد احساس سیری مانع از افزایش وزن می شود.

نکته:

اما لازم است بدانید این دانه طبع بسیار گرمی دارد و برای همه افرادی که مزاج خشک دارند همچون صفراوی‌ها و سوداوی‌ها مناسب نیست و مصرف آن فقط به مزاج‌های رطوبی همچون دموی بویژه بلغمی‌ها توصیه می‌شود.

2.3/5 - (3 امتیاز)
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، خواص بازدید 1,902 بار
دیدگاهتان را بنویسید

Eli mobin در تاریخ 27 فروردین 1396 گفته : پاسخ دهید

ممنون ازشما..اگه میشه مضرات این مواد وسبزیجات یا میوه ها را دکر کنید تا بیشتر اشنا بشیم.وبرعلم واگاهی خود بیفزاییم..لایک بهمگی که زحمات زیادی میکشید.تا ما راحتتر اطلاعات کسب کنیم ودرزندگی روزمره بتونیم اطلاعات بدیگران انتقال دهیم

Eli mobin در تاریخ 27 فروردین 1396 گفته : پاسخ دهید

ممنون ازمطالب سودمند شما.بینهایت متشکرم

علی اقا در تاریخ 28 آبان 1395 گفته : پاسخ دهید

ممنونم از مطالبتون علمم زیاد شد

css.php