کد خبر : 256591 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۵۹

حدیث امروز: نزدیک ترین دیدار آدمی با شیطان

پیامبر اکرم حضرت محمد صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله فرمودند: در بالین مردگان خود حاضر شوید و به آنان «لا اله الا اللّه‏» تلقین کنید و نوید بهشتشان دهید؛ زیرا حتّی مردان و زنان بردبار هم در این صحنه گیج و سرگشته می‌شوند و شیطان بیش از هر زمان دیگری …

حدیث امروز: نزدیک ترین دیدار آدمی با شیطان

پیامبر اکرم حضرت محمد صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله فرمودند: در بالین مردگان خود حاضر شوید و به آنان «لا اله الا اللّه‏» تلقین کنید و نوید بهشتشان دهید؛ زیرا حتّی مردان و زنان بردبار هم در این صحنه گیج و سرگشته می‌شوند و شیطان بیش از هر زمان دیگری در هنگام مرگ به آدمی نزدیک می‌گردد.

سوگند به آن که جانم در دست اوست، مشاهده فرشته مرگ (عزرائیل) سخت‏تر از هزار ضربه شمشیر است. سوگند به آن که جانم در دست اوست، جان هیچ بنده‏ ای از دنیا (بیرون) نرود مگر این که یکایک رگ‏های او درد کشند.

متن حدیث:

رسولُ اللّه صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم: اِحضَروا مَوتاکُم ولَقِّنوهُم «لا إلهَ إلاَّ اللّه‏ُ» وبَشِّروهُم بالجَنّهِ، فإنّ الحَلیمَ مِن الرِّجالِ والنِّساءِ یَتَحَیّرُ عندَ ذلکَ المَصرَعِ ، و إنّ الشّیطانَ أقرَبُ ما یکونُ مِن ابنِ آدمَ عندَ ذلکَ المَصرَعِ. و الّذی نَفسی بیَدِهِ ! لَمُعایَنهُ مَلَکِ المَوتِ أشَدُّ مِن ألفِ ضَربَهٍ بالسَّیفِ. والّذی نَفسی بیَدِهِ ! لا تَخرُجُ نَفسُ عَبدٍ مِن الدّنیا حتّی یَتَألَّمَ کُلُّ عِرقٍ مِنهُ علی حِیالهِ.

پینوشت: “منتخب میزان الحکمه، صفحه ۵۲۰”

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : احادیث ، ادبیات و مذهب بازدید 599 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php